snitt eller inte?
Hej!
Jag är i valet och kvalet om jag ska be om planerat snitt eller inte. Min förra förlossning slutade i akut snitt efter att både jag och bebis drabbades av infektion under värkarbete samt en hotande fosterasfyxi.
Dessutom så har jag en viss förlossningsrädlsa sedan innan då min lillebror drabbades av syresbrist under förlossningen och fick en cp-skada, och min halvsyster likaså. Hon är mycket gravt cp-skadad och det var läkarna som agerade för sent i det fallet så hon hann avlida innan de fick ut henne.
Nu vet jag inte hur jag ska göra med min förlossning!?
Jag både vill och vill inte föda vaginalt. Jag är rädd för att det ska hända bebis något! Har försökt väga för och nackdelar mot varann men är så rådvill. Jag ska snart börja gå på samtal kring detta och vill gärna få lite erfarenheter och synpunkter från andra mammor!
Vill helst inte hamna i akutsnitt igen. Det är främst ren rädsla att något går snett under en vaginal fröslossning och bebis drabbas på något sätt som jag är rädd för och därför tror mig vilja ha ett planerat snitt.
Problemet är att jag velar fram och tillbaka och kommer bli omkullpratad om jag inte bestämmer mig snart.