• getinge17

Torbjörn Fryklund

Hej allihopa.
    jag har fått tid till Torbjörn Fryklund Härnösand,
    är det någon som har någon erfarenhet om honnom, jag ska besöka honnom om några veckor.
    jag är 35 år och har inga barn, men min sambo är 20 år äldre än jag och har 2 barn sen tidigare.

man är lite orolig att man inte kan få några och att man är förgammal. har försökt i 2-3 år nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 06:56
    kan ingen svara där ute.???

• Svar på tråden Torbjörn Fryklund
  • Hurtigh

Hej getinge !

Jag har varit ofrivilligt barnlös i 14 år helt i onödan visa det sig.
    Jag har gått hos Torbjörn Fryklund och kvinnokliniken i S-vall gjort gud vet allt 5 st provrörsbehandlingar ,ätit homopat medicin,akupuktur tempkurvor hormonstimulering mm.mm. Väntan på adoption i 4 år.

Tycker varken Torbjörn el kvinnokliniken gör ett korrekt jobb och här ska jag försöka förklara varför därför att jag vill inte att min värsta fiende ens ska gå igenom samma sak som oss.

Det finns en bakterie som är väldigt vanlig som Ludmilla Ondrasek har forskat i 30 år och även hjälp ett hundra tal barnlösa par med.
    Har man den bakterien kan man inte bli gravid varken normalt el ivf.

Botemedlet är en enkel pencelinkur för båda parter och för min del bygga upp slemhinnor.
    Efter första besöket hos Ludmilla tills att jag vart gravid tog det 2,5 månader.

Jag är 39 år och är nu gravid i v23 hoppas förstås att allt ska gå vägen kan även tillägga att jag aldrig i hela mitt liv varit gravid.

Hoppas jag kan vara till din hjälp vill dig bara väl.

Lycka till!

Ludmilla Ondrasek mottagning 060-172060

• mojsan

Hej!!

Fick en dotter -06 efter behandlng hos Fryklund.
    Tyvärr finns hon inte kvar hos oss,pga sjukdom!!
    Vi har nu genomgått ett misslyckat IVF.
    Tycker vi blivit bra bemött & känt oss trygga
    hos torbjörn!!

Hurtigh:
    Intressant,jag är åxå 39 år & skulle så gärna vilja få
    ett syskon till vår lilla ängel!!
    Tror jag måste ringa!!!

Kram & lycka till!!!

• Hurtigh

Tack snälla puttelina!

Ja ring !!!!

Ni kanske inte ens behöver kosta på er ett nytt ivf vilket inte är det billigaste efter att man är fyllda 38.

Kan vara denna lilla bakterie som ställer till att det inte fastnar.

Jag önskar er all lycka !!!!!

• mojsan

Tack så mycket!!
    Nej D är verkligen inte gratis,
    vi har betalat 25 000 & ingen baby!!!
    Vi har ett embryo i frysen,så
    jag ska ringa imorron!!!
    Kramar......

• Hurtigh

Pyttelina!
    Jag måste beklaga sorgen .
    Titta på eran film på flickan vilken prinsessa.
    Skriv gärna hur det går för er.
    Många styrke kramar Susanne:)

• Missne

Intressant med Ludmila. Bor i Linköping men har mina föräldrar i Sundsvall så jag åker dit då och då. Har sammanlagt ruvat på 7 embryon varav 4 varit av toppkvalitet utan att lyckas. Hur får man den där bakterien förresten? Kan man ha haft de hela sitt liv? trots att man fått pencillin för andra åkommor?

• Hurtigh

Vissa människor är känligare än andra.
    Hon rekomendera att tvätta sig med baby servetter EJ tvål mm.mm Vid toabesök räcker det med att torka sig åt fel håll om du förstår så kan bakterier ta sig in i fel gömmor.
    Lycka till!

• Hurtigh

Gå in på svårt att få barn,ofrivilligt barnlös och läs under inlägget MIRAKEL.
    Läs alla inlägg för det är lite osammanhängande .
    lycka till

• callimero

Var på samtal hos läkaren efter ännu ett misslyckande i fredags. Jag frågade honom om detta med immunologiska faktorer, nk-celler och annat som kan förstöra chanserna? Han svarade att det är humbug och att livmodern är ett eget slutet utrymme som inte påverkas av dessa faktorer. Nu frågade jag inte honom om detta men hade förmodligen fått samma svar! Vi ahr fina mebryon men det vill inte fungera.

Om någon talar med Ludmila får ni gärna fråga henne vad hon anser!

• Hurtigh

KALIMERO!

Det är just det som är problemet sjukvården tar inte denna bakterie på allvar.
    Ludmilla har studerat detta i 30 år och behandlat hur många som helt under den tiden med otroligt gott resultat.

Mvh Hurtigh

• Missne
    Hurtigh skrev 2009-08-29 21:01:10 följande:
    Gå in på svårt att få barn,ofrivilligt barnlös och läs under inlägget MIRAKEL.Läs alla inlägg för det är lite osammanhängande .lycka till
    Jag hittar inte Mirakel. Har du en länk?
  • callimero
    Hurtigh skrev 2009-08-30 20:05:38 följande:
    KALIMERO! Det är just det som är problemet sjukvården tar inte denna bakterie på allvar. Ludmilla har studerat detta i 30 år och behandlat hur många som helt under den tiden med otroligt gott resultat. Mvh Hurtigh
    Om hon har rätt är det verkligen skandal!
  • Morotskaka

Hur kollar man om man har den bakterien? Och vad heter den?

• Hurtigh
    Hurtigh skrev 2009-08-29 21:01:10 följande:
    Gå in på svårt att få barn,ofrivilligt barnlös och läs under inlägget MIRAKEL.Läs alla inlägg för det är lite osammanhängande .lycka till
  • mojsan

Hej!!

Jag har varit till Ludmilla & naturligtvis bar jag åxå på denna bakterien!!!
    Så nu har vi båda fått äta penicillin osv. ska tillbaka till Ludmilla om
    en vecka!!!
    Så nu är det bara att hålla tummarna!!!

Hurtigh:
    Har ni inte funderat på att prata med nån tidning el. nåt?
    Tycker att alla borde få veta!!!

Kramar.......
    /maria

• Hurtigh

Maria! Jag ska/vill gå ut med detta i tidningen så fort Våran baby kommit :)
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra för er.
    Massor av kramar Susanne:))

• mojsan

Hurtigh:

D tycker jag verkligen att ni ska göra!! Man blir så förbannad när
    man hör hur andra läkare resonerar & att dom bara skiter i det!!
    Jag har haft problem med bakteriell vaginos i massor av år och
    inte en enda har pratat om att parbehandla oss,så jag har fått penicillin
    och fått tillbaka D igen & igen & igen.
    Sen sa dom att D inte fanns mer att göra!!!
    Lycka till ni åxå,
    kramar.......
    /maria

Svar på tråden Torbjörn Fryklund