• udda3

dagis personal som pussar barn?

vet inte om jag är helt fel ute.

men jag lämnade mitt barn på dagis i morse, så var det en fröken, som hade min dotter i knät när vi sa hejdå..

och dagis fröken, pussade min dotter, ett flertal gånger på kinden,

jag vet inte riktigt om jag tycker att det är OK.

vad tycker ni?

vad är för mycket?

tacksam för svar

• Svar på tråden dagis personal som pussar barn?
  • Sennaboo

Jag tycker inte att det är något konstigt att de pussar på dem. Kan tänka mig att när man jobbar med barn får man ett nära förhållande till dem. Barnen tycker säkert att detta är mysigt.

• Lillefotan

Jag jobbar som förskollärare och jag pussar bara barnen på jobbet om de själva tar initiativ till det. Vill de pussas så har jag pratat med barnen om att det gör jag gärna (det betyder ju att de tycker om mig som pedagog), men att vi pussas på kinden, på munnen pussar mamma och pappa. En gång kom en flicka och pussade mig på munnen innan jag hann att reagera, men då tog jag upp detta med föräldern några dagar senare när det passade sig att prata om det.

Man träffar ju ändå barnen väldigt mycket när man jobbar med dem, om man tycker om de flesta barn väldigt mycket!

• udda3
    Lillefotan skrev 2009-08-13 20:15:34 följande:
    Jag jobbar som förskollärare och jag pussar bara barnen på jobbet om de själva tar initiativ till det. Vill de pussas så har jag pratat med barnen om att det gör jag gärna (det betyder ju att de tycker om mig som pedagog), men att vi pussas på kinden, på munnen pussar mamma och pappa. En gång kom en flicka och pussade mig på munnen innan jag hann att reagera, men då tog jag upp detta med föräldern några dagar senare när det passade sig att prata om det. Man träffar ju ändå barnen väldigt mycket när man jobbar med dem, om man tycker om de flesta barn väldigt mycket!
    så om mitt barn inte tar initiativ till detta.. så är det inte riktigt ok eller?
  • Turvann