• sessan79

ej stoppar värkar längre...

hej.. väntar tvillingar... har bf 30/9.. går in i v 34 idag..
    har precis kommit hem efter varit inlgd på sjukan i 3 dar pgr av prematur värkar..
    de gav sprutor o medicin.. o även bebisarna fick för sin lugnmognad.. men de kunde stoppa dem som som tur va..
    nu är jag ordinerad strikt vila minst 1 vecka framåt... de vill att jag ska klara av o hålla dom inne minst så jag gått över vecka 34.. sen kommer de nog inte stoppa dem så mycket mer..

men efter v 34 brukar de väl klara sig väldigt bra va??

• Svar på tråden ej stoppar värkar längre...
  • knutpunkt08

Min kille föddes i ve. 34+5. Han var liten men mådde jättebra. Fick stöttning av sond då han inte hade tillräcklig kraft att suga helt från början. Efter två veckor behövde han ingen sondning utan åt fullt helt själv. Han behövde sola en gång då han var lite gul. Annars har han mått kanonbra hela tiden. Nu är han ett år och mår fortfarande lika bra.

Lycka till!

• twinmom

Mina tvillingtjejer är födda i v. 35+2 och de har klarat sig utmärkt. Vi sondmatade dem i ca 4 dagar. Vi var hemma med dem efter 1 vecka. De hade aldrig några problem med andning eller nåt.

Visst var de ganska små när de föddes 2050g och 2210 g men som sagt gick allt bra!

Det man brukar få räkna med är att få vara kvar på prematuren (sjukhuset) till de är fullgångna men det behöver inte vara så länge heller. Lycka till med allt och försök att koppla av!

• svensdotter

min dotter kom i v 33 var rätt stor 2994 gr. behövde inte hjälp med andning läg inne i 2 v sen fick vi komma hem

• karusell

Mina tvillingar kom v27! -de försökte stoppa men lyckades inte..lycka till=)

• sessan79

nu börjar det komma färgade flytningar när jag kissar osv.. kanske är slemmproppen som börjar släppa..
    har lite som mens värk typ men inga sammandragningar än..
    spännande..

Svar på tråden ej stoppar värkar längre...