jag vill inte bli snittad!
Jag fick igår veta att jag måste göra planerat snitt (idag v. 35+3) OM inte moderkakan flyttar på sig (lite lite föreliggande) vilket det finns en pyttemöjlighet till - ska kollas 4 dgr innan planerat snitt. Om det är fri väg för huvudet så slipper jag snitt - annars vägrar läkaren vanlig förlossning. Men läkaren sa åt mig att ställa in mig på snitt. Hon gör en extrakoll för att ge mig möjligheten eftersom jag sa att jag verkligen inte ville bli snittad.
Jag vill inte bli snittad! Det här är mitt tredje barn och trots att förlossningarna tidigare varit riktigt jävliga rent ut sagt (men utan komplikationer) så tycker jag att snitt verkar vara sju resor värre!!!
Jag är mest rädd för bedövningen, för att få en overklighetskänsla av barnet eftersom jag inte är med och jobbar ut det själv (känns helt fel och artificiellt att de skär upp magen och plockar ut henne), och - framför allt - livrädd för alla hemska komplikationer som kan uppstå till följd av snittet och att det gör ont så länge efteråt. Dessutom finns det studier som visar på ökade risker för barnet med planerade snitt. Jag bryr mig inte om att det finns tusen lyckliga snitthistorier, jag vill inte bli snittad!