• nöff

hur länge växer fötter???

jag bara undrar lite diskret för min stora tjej är 9 år och har redan 36...
    lillan är 7 år och drar 33 som den stora hade då hon var 8.
    dom kan juinte växa i den takten i all evighet väl??
    inte en jätteviktig fråga, jag e bara lite nyfiken! :O)

• Svar på tråden hur länge växer fötter???
  • anne h

Fötterna växer hela livet.

Mina barn har stora fötter.. 10-åringen (p) har 43, 12-åringen (f) blott 40, 14-åringen (f) har stl 44, tur lillebror på snart 6 år har mer normala 29-30

(å andra sidan har deras mor stl 44, morfar 47½, så de har väl lite att brås på..)

• Rix

Min kille på 9 år har 41 och 12 års killen har 42.

• Mammatillfem

Oj,det var stort med st 44 på en flicka på 14..

Såg att de har arvsanlag för det,annars är min erfarenhet att flickor oftast stannar på högst st 37-39,men att pojkar redan i 10-12 årsåldern börjar få stora fötter,el i af skor!

När en av mina pojkar gick i femman el så,hade han min st(39) och sen tog jag över de skorna och använde dem när han växt ur dem,men sen bara växte de enormt,och sen flera år har nu de tre stora sönerna konstant st 44-45..

Men min dotter hon stannade på st 36,37 för länge sen,hon har små,smala,nätta fötter..

• anne h

Beror kanske på hur långa barnen är också, eller hur långa de kommer bli

• infochristina
    Simme1567 skrev 2016-07-30 00:49:25 följande:
    Jag är 12 år och har strl 44
    Flickor 15 år Pojkar 18-19 år . Sen det blir fötterna bredare så man uppfattar dem som längre
  • Stimman

Jag hade 36 när jag gick i fyran och var 172 cm lång. Nu är jag 180 cm med storlek 38.

Jag har hört att tjejer är färdigväxta 1 år efter de fått sin första mens och att fötterna växer klart före längden.

• EliMBah

Det beror på, alla människor är olika och det finns en skillnad mellan killar och tjejer. Men fötterna slutar växa runt 4-5 år efter att man har kommit in i puberteten.

Händer och fötter är det första so slutar växa i kroppen

Jag själv snart 16 och har 46, de har inte växt på ett tag nu.

• Jodyanna

Fötter och händer är ju de som slutar växa först.

4-5 år efter puberteten brukar dom sluta växa så runt 17-18

• Pentra

Gissar att det är individuellt. Jag har haft storlek 37 sedan jag var 14-15 år. ... /Pentra

• Krokodilmajonnäs

Fötterna slutar aldrig växa, precis som öron och naglar. Det är för att fötterna består av mestadels brosk. Däremot slås takten av rejält efter puberteten när kroppen blivit vuxen. 

Svar på tråden hur länge växer fötter???