• Micka

frågor om utredning (långt)

Jag undrar hur en utredning går till då man haft upprepande missfall. Är det lång väntetid och vad gör de för prover och liknande?

Har nu precis fått mitt 3:e mf och var hos bm idag. men hon hon kunde/ville inte göra så mycket utan sa mer att det kunde vara ren otur. Men tre gånger tycke inte jag är otur. Hon gav mig ett nummer till gynmott för de visste bättre där sen var det inte mer med det. Enligt henne så gör de ingen utredning förrän man försökt över ett år. Men jag har läst att efter 3 mf så har man rätt till utredning? Tänker att det kanske är något hormon jag saknar eller så och just nu vet jag inte om jag vågar försöka igen förrän jag vet vad det beror på. Orkar inte gå igenom detta igen. Men enligt henne så var det bara att försöka igen. Jag undrade då hur ja skulle kunna va säker på att allt kommit "ut" då jag inte haft ont denna gång eller någon större blödning utan de va mer sparsamt i 3 dagar. Men hon sa att när de slutat blöda så är allt ute.

Mina mf har inträffat mellan v. 5-7 ungefär. Bm sa att de kanske berodde på att ägget hade svårt för att fästa. men de måste väl fästa för att man ska få positivt gravtest? Läste här om några som fått trombyl och undrar om det är vanlgit att läkaren sätter in det?
    Har ganska långa menscyklaer och undra om det kan ha någon inverkan. Finns det något man kan göra så länge eller ska man bara vänta. Våga försöka eller inte? Vet inte om ja vågar bli gravid igen då det för mig betyder att kastas mellan hopp och förtvilan.

• Svar på tråden frågor om utredning (långt)
  • Bling1975

Beklagar verkligen dina missfall. Du har självklart rätt till en utredning, men tyvärr så är de flesta rätt kassa och man får själv söka kunskap och jaga läkarna. Välkommen in i vår tråd där det finns massor med kunskap och tips. I TS finns även länkar till ihopsamlad fakta om missfall och prover.

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html

Svar på tråden frågor om utredning (långt)