• jessny

När ska man försöka igen??

Hej,
    Jag har haft 2 missfall v 7 och senast i v 11 som var i april. Sedan april har jag gjort 2 skrapningar och nu senast ätit Premolut som förhoppningsvis ska få igång kroppen igen.
    Först och främst så fattar jag ju att min mens måste bli normal igen men finns det någon regel som säger att efter skrapning ska man vänta si och så många menstrationer innan man försöker att bli gravid igen?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden När ska man försöka igen??
  • hammoleket79

Till mig sade de att jag skulle vänta en menstruation efter skrapning, så att eventuella smårester kommer ut. Sedan är det fritt fram.

• BettanB

En del säger en mens, andra minst två och återigen andra säger att man skall vänta lika länge som man var gången.  Var du i v11 skulle du alltså vänta tre menstruationer enligt sista synsättet. Har dock aldrig sett någon forskning som stödjer något av synsätten, men en mens verkar smart att vänta.

Beklagar dina missfall.

Piratpartist, javisst!
  • hammoleket79

Mer precist sade läkarna till mig att om man inte väntar en mens så kan eventuella rester komma ut i början på nästa graviditet, och man (dvs forskningen) vet inte om det kan trigga igång ett missfall.
    Hoppas det går bättre nästa gång!

• jessny

Tack för era svar!
    Det som stör mig är just detta att man får olika svar överallt. En del säger si en del säger så och då menar jag läkare. Kan bara konstatera att man kanske skulle behöva forska i ämnet tidiga missfall så alla får samma rekommendationer att gå efter... Senaste läkaren sa till mig att det är ju inget fel på din kropp vad vi kan se så det är bara till att försöka... hujeda mig, vilken djungel.

• Maria2

Min läkare sa att vi kunde prova när vi var mogna för det, behövde inte vänta nån mens. Ofosterlig graviditet i v 11, skrapad efter.

Svar på tråden När ska man försöka igen??