• mina12

Prematurer i Linköping/Norrköping med omnejd

Det fanns en tråd som nu bliit för gammal, där det samlades några föräldrar med prematurer från Linköping/Norrköping med omnejd.

Har det blivit någon träff? Det skulle ju vara kul! Kan vara bra att passa på nu när det är sommar och inte så mycket virus och dyl.

• Svar på tråden Prematurer i Linköping/Norrköping med omnejd
  • Nanook

mina12: Jo, vi låg på 15. Blev utskrivna i mitten av januari.

• mina12

Nanook82: Då var vi där samtidigt ett tag. Vi låg där från 3 jan, men vi var nog i ett hyfsat vakuum första veckorna...

Hur mycket går era barn upp i vikt per vecka?

• Nanook

Räknade vad tösen har gått upp i snitt /vecka (fram till 7mån) och det ligger på 190g/v.

• mina12

Ok! Min lilla kråka ligger bara på ca 130g/v nu... men vi kämpar på! Har börjat med lite smakisar, för att se om det är något som kan falla henne i smaken. Tyvärr har det gjort att hennes mage krånglar lite, trots katrinplommonpuré.

• Nanook

Det verkar tyst i tråden... Det skulle vara trevligt med en träff nu under augusti om ni har möjlighet. (Vi är ju fortfarande inlagda på barn, men hoppas på att bli utskrivna, med eller utan sond, nu på torsdag. Men efter det så skulle det passa. )

• mina12

Vore kul att träffas!

Jag kan nu på fredag eller nästa onsdag. Det vore ju kul med picnic men då är det ju ganska väderberoende.

Jag ska höra med 2-3prematurmammor till, om de vill hänga med.

• Nanook

För mig är onsdagen bäst, för då är alla pojkarna på skola/dagis. Roligt om det kommer flera. =)

• mina12

Då tycker jag vi siktar på onsdag! Vart ska vi ses? Jag träffas gärna där man kan vara utomhus, för att undvika onödiga baciller. Om du/ni vill ses i Linköping, så kanske trädgårdsföreningen/parken är bra. Annars är det fint ute vid Bergs slussar. Andra förslag?

Jezan: Vore kul om du också vill komma, även om det är en bit för dig att åka.

Kanske finns det fler prematurföräldrar från trakten här på FL som vill ses? Ju fler desto roligare

• Jezan

Skulle gärna ha kommit, men min man har bilen och jag blir borta alldeles för länge för att min hund ska kunna vara ensam om jag ska ta tåg och bussar. Men skriv gärna om det blir fler träffar nästa gång har jag nog tillgång till bil.

• mina12

Jezan: Vi kan se till att vara någonstans där hunden kan följa med om du vill. Vi hade nog ändå tänkt vara utomhus. Annars säger vi givetvis till om det blir fler tillfällen!

• mina12

Ska vi boka onsdag kl.11.00, trädgårdsföreningen?

Jag har pratat med en mamma till som kommer och hon skulle även prata med ytterligare en mamma. Kanske hinner det dyka upp någon mer innan onsdag.

Svar på tråden Prematurer i Linköping/Norrköping med omnejd