• lollipop85

Min kompis är gravid med nummer 2

Jag måste bara få skriva av mig lite.
    Vi har försökt att få barn sen dec 08 likaså det här paret vi umgås med.
    Bara det att dom blev gravida på första försöket med nr1 och idag berättade dom att dom väntar nummer 2.
    Jag är glad för deras skull men det är en kluven känsla.
    Det känns som ett hårt slag för oss som inte har lyckats än och nu väntar på att få börja med ivf, en väntan som i sig är väldigt väldigt jobbig.
    Så samtidigt som jag är glad för deras skull så känner jag mig åxå jätteledsen och riktigt avundsjuk.
    Till råga på allt så ska vi åka på en liten semester imorrn å det känns inte ens kul.

Hur orkar ni?
    Jag försöker hålla skenet uppe men jag blir bara mer och mer rädd och stressad och ångestfylld.

• Svar på tråden Min kompis är gravid med nummer 2
  • JAG är BÄST

Men time out nu TS,, varför missunna en vän sin graviditet??

DESSUTOM har du bara vart själv i verkstaden i 7mån vilket är en normaltid, men inget ovanligt att det tar uppåt 2år utan att något ska vara fel.

Du har lagt denna fel TS, den här bör inte ligga under svårt att få barn. Jag ber nån flytta den omedelabrt bums.

• omni
    lollipop85 skrev 2009-07-28 12:04:15 följande:
    [citat]
    Vi har försökt att få barn sen dec 08 likaså det här paret vi umgås med.Bara det att dom blev gravida på första försöket med nr1 och idag berättade dom att dom väntar nummer 2.

Hur är det ens möjligt? Blev hon gravid med nr 1 december -08 och väntar nu nr 2? Eller missförstår jag?

Försök att glädjas för deras skull Försök att glädjas över att ni får göra IVF så pass snabbt! 7 månader är precis som JAG är BÄST skriver en helt normal tid när det gäller "utebliven graviditet", många håller på längre än så. Vi har hållit på i 2 år och ska få ställa oss i IVF-kö till hösten.
  • Lina23

Jag och min sambo vi kämpar också för att få barn jag har redan haft två missfall inte alls något roligt och det var fruktansvärt jobbigt för oss båda.
    Sedan kan våra vänner och bekanta prata om deras barn och vissa är gravida och är jättelyckliga. Visst jag är jätteglad för deras skull, men jag blir extremt avundsjuk och riktigt sur. Här kämpar man för att få barn och vissa verkar inte bry sig speciellt om det.
    Så jag håller lite med dig om det du skriver att du blir avundsjuk.

Svar på tråden Min kompis är gravid med nummer 2