mirakatt skrev 2014-02-18 12:21:58 följande:
hej! har också några frågor... min katt fyller 2 i april och hon har vart såhär konstig förrut.. men då la hon sin kull kattungar utomhus för ungefär ett år sedan:( och antagligen var dom döfödda så hon valde att lägga dom ute:(
men nu tror jag det är dags igen!
jag är 17:P och behöver lite tips på hur jag verkligen vet att min katt ska föda..för är ensam hemma!
Hon har skrikit i flera dagar och verkligen pratat och hon är över kelig och springer efter mig vart jag än går hennes mage är väldigt rund och jag har sätt att hon har haft sammandragningar.
men nu är hon jätte seg.. hon bara går omkring sakta.. inget händer..
men är det dax snart? tacksam för svar:)
Mycket oansvarigt att släppa ut sin fertila katt så att alla hanar på tre mils radie sätter på henne. Din katt kan bli smittad med diverse sjukdomar. Enligt lag får du inte lämna din katt när den ska föda så jag hoppas du har tagit ledigt en tid framöver. Hoppas även plånboken är tjock om det skulle bli komplikationer även denna gång. Och hur fan är man funtad som släpper ut sin högdräktiga katt så att den får ta sig igenom en komplicerad förlossning med som du skriver troligen dödfödda ungar??!!? Herre gud, kastrera din katt oansvariga människa!