• gnuttenn

Tydliga tecken på att katt ska föda

Hej, min katt ska vilken dag som helst föda.
    Men jag undrar om nån här på familjeliv vet några tydliga tecken på att det är dax?
    Jag har läst lite på internett och så, men det ända jag har hittat är att magen börjar hänga.
    Nn som vet nått mer tecken ?

=)

• Svar på tråden Tydliga tecken på att katt ska föda
  • katjasruta

Jag vet inga direkta kroppsliga symptom. Men när min katt skulle föda så var hon redan på morgonen den dagen väldigt efterhängsen på mig, jag fick inte en gå iväg på toaletten själv för så stod hon och skrek utanför. Hon gick omkring och ylade hela dagen och på kvällen gick hon in och lade sig i garderoben och ville att jag skulle vara med henne där, när jag gick därifrån så sprang hon efter mig och skrek och ville att jag skulle följa med till garderoben igen. Fyra små kattungar blev det!

• gnuttenn

Okej, (: hihi! Jag hoppas också att min katt vill att jag ska vara med henne när hon ska föda. Men det är varierar ju från katt till katt =)

• SunnyBunny

Min kisse vart samma dag rastlös,åt inget, "byggde bo" och hängde efter mig hela tiden..

• mamma2kids

min katt gick runt och försökte öppna skåpluckor m.m
    boade inte alls före det.sedan började hon spinna utan anledning.
    att magen sjönk märkte jag inte av.

• gnuttenn

Okej, hoppas min katt snart kommer att föda. Är så förväntansfull =)
    Men det verkar inte som om hon förbereder sig på det än..

• Madde25

min katt blev också väldigt efterhängsen å extremt pratsjuk!
    hon jamlade konstant, men boa gjorde hon inte
    jag fixade en kartong med handdukar i åt henne å när jag var klar så la hon sig där på en gång
    hon fick fyra st två killar å två tjejer
    nån som är intresserad?
    är leveransklara 10 sep

• MissUnderstood80

När min skulle ha så va hon oxå efterhängsen, fast redan nån vecka innan, men när de väl va dags (hon hade tydligen gått över en vecka för att ja inte va hemma, vistades på sjukhus då o hon e galet förtjust i mig o ser mig som mamma), hon väntade i alla fall tills nån kom hem innan hon födde....

Imorgon e bebbarna 3 veckor:
    Här e en dagsfärsk film på charmtrollen.....

Luna, skriver i början, medans Oliver (röd), Maxi o Cola busar i bakgrunden!!!

• LinNea08

Min katt hoppade upp i sängen mitt på natten och började "kelas". den natten blev den två bebbisar

Du kommer säkert märka när det är dags. De brukar bete sig annorlunda. Lycka till, det är en häftig upplevelse vill jag lova

♥Max 080620♥
  • gnuttenn

hihi, okej, tack så jätte mycket för era svar
    Vill att tiden ska gå och att hon ska förda nu!! Hihi!
    Men den som väntar på nått gott väntar aldrig förlänge

• HJÄLP MEJ

hej, jag är en tjej på bara 13 år och jag är hemma själv för tillfället! både jag och mamma märkte på min katt att de var dags att föda idag! men mamma var tvungen att åka iväg en liten stund. och nu verkar de som om min katt ska föda! jag vill gärna ha lite tips på hur jag ska göra! sk ajg förbereda något? ska jag göra nått under födslen? JÄTTE tacksam för svar!

• mirakatt

hej! har också några frågor... min katt fyller 2 i april och hon har vart såhär konstig förrut.. men då la hon sin kull kattungar utomhus för ungefär ett år sedan:( och antagligen var dom döfödda så hon valde att lägga dom ute:( 

men nu tror jag det är dags igen! 
    jag är 17:P och behöver lite tips på hur jag verkligen vet att min katt ska föda..för är ensam hemma!

Hon har skrikit i flera dagar och verkligen pratat och hon är över kelig och springer efter mig vart jag än går hennes mage är väldigt rund och jag har sätt att hon har haft sammandragningar.

men nu är hon jätte seg.. hon bara går omkring sakta.. inget händer.. 

men är det dax snart? tacksam för svar:)

• nemo1
    mirakatt skrev 2014-02-18 12:21:58 följande:
    hej! har också några frågor... min katt fyller 2 i april och hon har vart såhär konstig förrut.. men då la hon sin kull kattungar utomhus för ungefär ett år sedan:( och antagligen var dom döfödda så hon valde att lägga dom ute:( 

men nu tror jag det är dags igen! 
    jag är 17:P och behöver lite tips på hur jag verkligen vet att min katt ska föda..för är ensam hemma!

Hon har skrikit i flera dagar och verkligen pratat och hon är över kelig och springer efter mig vart jag än går hennes mage är väldigt rund och jag har sätt att hon har haft sammandragningar.

men nu är hon jätte seg.. hon bara går omkring sakta.. inget händer.. 

men är det dax snart? tacksam för svar:)
    Mycket oansvarigt att släppa ut sin fertila katt så att alla hanar på tre mils radie sätter på henne. Din katt kan bli smittad med diverse sjukdomar. Enligt lag får du inte lämna din katt när den ska föda så jag hoppas du har tagit ledigt en tid framöver. Hoppas även plånboken är tjock om det skulle bli komplikationer även denna gång. Och hur fan är man funtad som släpper ut sin högdräktiga katt så att den får ta sig igenom en komplicerad förlossning med som du skriver troligen dödfödda ungar??!!? Herre gud, kastrera din katt oansvariga människa!
  • Lady Paraplyh
    nemo1 skrev 2014-02-18 15:21:00 följande:
    Mycket oansvarigt att släppa ut sin fertila katt så att alla hanar på tre mils radie sätter på henne. Din katt kan bli smittad med diverse sjukdomar. Enligt lag får du inte lämna din katt när den ska föda så jag hoppas du har tagit ledigt en tid framöver. Hoppas även plånboken är tjock om det skulle bli komplikationer även denna gång. Och hur fan är man funtad som släpper ut sin högdräktiga katt så att den får ta sig igenom en komplicerad förlossning med som du skriver troligen dödfödda ungar??!!? Herre gud, kastrera din katt oansvariga människa!

Det är väl hennes föräldrar som är oansvariga. Det här är mer än vad man kan kräva av en 17- åring tycker jag. I övrigt håller jag med.
  • Animallover

För oss hände samma sak som för katjaruta! :)) OM katten vill att du ska vara hos den så sitt bredvid eller något och om du får tråkigt läs en bok eller något! Jag sitter bredvid våran andra katt som snart ska föda så det blir upprepat en gång till! Jag läser en bellmanbok och kollar lite på hemsidor om någon behöver hjälp :)

• RonjaSoome

Min kompis vet ett tecken på att när man vet när det är dax för en katt att föda. Svaret från henne är:Katten blir trött och ligger ned ganka mycket.????????

Bo
Svar på tråden Tydliga tecken på att katt ska föda