• Svar på tråden Bilstol från billigabarnvagnar.se?!
  • thecarseatlady
    Finesse skrev 2009-07-26 21:57:52 följande:
    billigabarnvagnar.se/product_info.php... Bilbarnstol - Saturn - Blå/Navy Saturn bilbarnstol passar alla barn mellan 9 - 36 kg, ungefär från 9 månader till 11 år gamla. what!!!??? Hur fanken kan dom får skriva så??? Det där är ju klart å tydligt en framåtvänd bältestol
    Så då FINNS det bältesstolar även i Sverige som är godkända från 9kg! Chockerande!!

Bilstolen i TS är ju åtminstone utrustad med 5-punktsbälte som ska användas tills barnet väger 18kg... Så med den stolen hålls ju barnet kvar i bilen åtminstone...att det bryter nacken spelar väl inte så stor roll enligt försäljarna. Huvudsaken är ju att man inte behöver köpa ny bilstol hela tiden, som det stod i reklamen..."för stolen växer med barnet".... *grrr*
  • Finesse
    thecarseatlady skrev 2009-07-26 22:21:10 följande:
    Så då FINNS det bältesstolar även i Sverige som är godkända från 9kg! Chockerande!! Bilstolen i TS är ju åtminstone utrustad med 5-punktsbälte som ska användas tills barnet väger 18kg... Så med den stolen hålls ju barnet kvar i bilen åtminstone...att det bryter nacken spelar väl inte så stor roll enligt försäljarna. Huvudsaken är ju att man inte behöver köpa ny bilstol hela tiden, som det stod i reklamen..."för stolen växer med barnet".... *grrr*
    ja uppenbarligen
  • Joico

Jo visst finns det, på jävla skitsajter som den där.... finns några på Blocket också, som jag nämnt tidigare. Men inte i affärer på typ stan. Så det känns ändå som det inte är lika stor del som råkar ut för dom här stolarna, men visst finns det. Tyvärr. Skickade ett mail till dom och talade om hur jävla (ja) dumma i huvudet domv ar, hur vedervärdigt det var och hur synd det är om föräldrar som blir utsatta för deras hemsida

thecarseatlady skrev 2009-07-26 22:21:10 följande:
    Så då FINNS det bältesstolar även i Sverige som är godkända från 9kg! Chockerande!! Bilstolen i TS är ju åtminstone utrustad med 5-punktsbälte som ska användas tills barnet väger 18kg... Så med den stolen hålls ju barnet kvar i bilen åtminstone...att det bryter nacken spelar väl inte så stor roll enligt försäljarna. Huvudsaken är ju att man inte behöver köpa ny bilstol hela tiden, som det stod i reklamen..."för stolen växer med barnet".... *grrr*
  • Finesse
    Joico skrev 2009-07-26 22:41:11 följande:
    Jo visst finns det, på jävla skitsajter som den där.... finns några på Blocket också, som jag nämnt tidigare. Men inte i affärer på typ stan. Så det känns ändå som det inte är lika stor del som råkar ut för dom här stolarna, men visst finns det. Tyvärr. Skickade ett mail till dom och talade om hur jävla (ja) dumma i huvudet domv ar, hur vedervärdigt det var och hur synd det är om föräldrar som blir utsatta för deras hemsida
    kan då säga att jag inte har så mkt postivit att säga om deras vagnar heller.. svägerskan köpte en tvillingvagn därifrån å det mesta pajjade på den..
  • Joico

Idioter... tröttsamt helvete

Finesse skrev 2009-07-26 22:42:35 följande:
    kan då säga att jag inte har så mkt postivit att säga om deras vagnar heller.. svägerskan köpte en tvillingvagn därifrån å det mesta pajjade på den..
  • Joico

"Hejsan

Bilbarnstolen Gemini är tillverkat i Frankrike och uppfyller den europeiska standarden ECE R44.03.

Mvh
    Jan"

OCH????

• Finesse
    Joico skrev 2009-07-26 23:11:13 följande:
    "Hejsan Bilbarnstolen Gemini är tillverkat i Frankrike och uppfyller den europeiska standarden ECE R44.03. Mvh Jan" OCH????
    Vad skrev du till dom dÅ?
  • Joico

Vad för rekommendationer som finns i Sverige och att deras stol är livsfarlig osv..

Finesse skrev 2009-07-26 23:12:39 följande:
    Vad skrev du till dom dÅ?
  • Finesse
    Joico skrev 2009-07-26 23:16:02 följande:
    Vad för rekommendationer som finns i Sverige och att deras stol är livsfarlig osv..
    Ok.. bra svar då..
  • Joico

Därav mitt "och?"... svarade att Sverige är bäst på barnsäkerhet och bakåtvänt åkande och att dom inte direkt bidrar till det.. och skickade med 5-6länkar

Finesse skrev 2009-07-26 23:21:27 följande:
    Ok.. bra svar då..
  • Finesse
    Joico skrev 2009-07-26 23:23:18 följande:
    Därav mitt "och?"... svarade att Sverige är bäst på barnsäkerhet och bakåtvänt åkande och att dom inte direkt bidrar till det.. och skickade med 5-6länkar
    Det borde vara förbjudet att sälja sånna bilbarnstolar.. rent olagligt!
  • Joico

Mm verkligen!!!

Förlåt TS, men jag gissar att du fått svar på din fråga

Finesse skrev 2009-07-26 23:24:22 följande:
    Det borde vara förbjudet att sälja sånna bilbarnstolar.. rent olagligt!
  • Mikael 435

Vill varna för billigabarnvagnar.se...

Har inte haft annat än problem med dom papphattarna.

Fick nyss tillbaka en barnvagn jag skickade tillbaka till dem för reparation. Fick tillbaka den UTAN HJUL. Skickade in den till dom för rep på grund av att dom vägrade att gå med på en reklamation efter att framhjulen på vagnen höll på att trilla av medans vi var ute och gick med vagnen.

Nu har jag iofs inga problem med hjulen längre, för jag har inga hjul att ha problem med.

Köp INTE från billigabarnvagnar eller "Ideal Comfort" som företaget heter. 

Svar på tråden Bilstol från billigabarnvagnar.se?!