Alina 76 skrev 2009-08-12 19:29:50 följande:
Jag var jätterädd inför trean (födde för 2 veckor sedan), men det blev mycket bra! Min värsta var utan tvekan första förlossning. Andra och tredje var ganska likadana när det gäller smärtan - alltså hanterbart. Krystvärkarna var snällare tredje gången, jag hade klart mycket bättre kontroll över vad som hände. Skillnaden var säkert att med tredje hade jag mycket starkare förvärkar och att det började inte på samma sätt som andra två.. De första två började med plötsliga starka värkar (12, resp. 6 timmar), tredje gången var det mensvärkar som gradvis övergick till kraftfulla värkar. Så jag vet faktiskt inte hur många timmar den tog - 19 från första känningen eller 3,5 från när värkarna var tillräckligt starka för att förstå att det inte längre var förvärkar... Dessutom så hade jag en falsk larm en vecka innan förlossningen... trodde det var på gång och hade värkar var 5 minut i 7 timmar (över natten), men sen försvann de... Eftervärkar var värsta med andra för mig. Tredje gången förväntade jag mig värre smärta men klarade mig på alvedon + nåt mer (glömde vad det heter), som jag fick EN ända gång precis efter förlossningen. Hemma tog jag ingenting. Efter 2,5 dagar var alla eftervärkar borta!
Så härligt, här går jag på bf+2 och förhoppningsvis startar det snart, men jag kan redan säga nu att jag har mer sd och mensvärk det hade jagaldrig med de andra, då började det med att s-propp lossnade, får se hur detta tar sig