38 år...för sent?
Hej!
Jag är 38 år (snart 39) och vill nu skaffa barn med min sambo. Ingen av oss har barn sen tidigare, så det är första gången.
Vet att det kan vara för sent, men jag hade ju inte tänkt att det skulle ta sån tid innan jag träffade Mannen i mitt liv...
Vi försökte i alla fall för första gången i maj, och jag var ganska inställd på att det skulle vara för sent, eller att det i alla fall skulle vara svårt och ta tid.
Döm om vår förvåning och chock när jag blev gravid med en gång, på första försöket! Blev så otroligt lycklig! Hade ju trott att det var kört och att vi aldrig skulle få bli föräldrar.
Dock hann jag bara vara lycklig i tre dagar innan jag fick ett tidigt missfall. Blev helt knäckt. Upp som en sol och ner som en pannkaka...
Så nu undrar jag förstås om det, trots allt, är kört? Kanske jag fortfarande kan bli gravid, men att det alltid kommer att sluta med missfall...?
Är det någon annan i min ålder som har erfarenheter av detta? Kan det vara så att åldern spelar en ett spratt genom att man blir gravid men att fostret sen inte kan fästa och stanna kvar?