• Achillea

    poppar ni poppkorn när en tråd kniper

    Ni som oftast skriver att nu ska jag poppa poppkorn, då en tråd spårar ut oavsett åt vilket håll den nu tar. Poppar ni verkligen poppkorn medans ni följer dramat eller är det bara något ni säger för att visa att ni ser dramat i tråden?


    ♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • Svar på tråden poppar ni poppkorn när en tråd kniper
  • Achillea
    Airlee skrev 2009-07-19 02:25:58 följande:
    Nej, men när jag säger att jag dricker vin så gör jag alltid det.
    hehe bra det
    ♥Why does my heart, feel so bad? (Moby)♥
  • Behemot

    Jag använder inte uttrycket, jag förutsätter inte att de som säger att de poppar popcorn verkligen går och sätter på popcornkastrullen utan att de använder det dom bildlikt uttryck. Däremot dricker även jag vin när jag säger att jag gör det.


    They can't break you if you don't have a spine
  • Flapper

    Jag använder uttrycket när jag ser att en tråd är på väg att spåra ur eller ser att det finns ett upplägg(tex ett väldigt provocerande inlägg) för att kunna spåra ur. Det betyder helt enkelt att man tar en steg tillbaka och bara ser på vad som kommer att hända. Ungefär som att man poppar popcorn och sätter sig framför en spännande film.

  • Donno

    *tar fram poppcornskålen och lutar mig tbx i soffan*

    Har alltid en virutuell skål redo
    Tror det är vi "gammla" som myntat det där uttrycket.
    Förr när trådar höllt på att spåra ur så "avlede" man många urspårningar med nonsen och visst retar vansinne på vissa medans de som spårar ur får en paus att andas, sen åter går ofta tråden till den normala diskussionen

    Sou.......... ngn som vill smaka? *sträcker fram skålen*

  • lövet2

    Alt 4, förutom att jag sällan blir förbannad. Jag är hur lugn som helst medan jag anmäler inläggen som går över gränsen.


    It´s the way it is for them!
  • Siili

    Har sett det i många trådar (och förr i tiden på andra forum)men aldrig använt det vad jag minns. Men hade jag varit lite snabbare in i den här tråden så hade jag kanske poppat min första skål.

  • Siili

    Den där parentesen var till Donno. Jag har läst uttrycket på amerikanska forum för över 10 år sedan. Fast det stod ju inte på svenska då förstås. ;)

  • Angels Fall First

    Använder det enbart som ett uttryck. Däremot äter jag ibland popcorn framför skärmen och ibland så har det råkat sammanfalla med en "popcorntråd"  


    mina svenska bostäver kommer och går
  • JohnnyS21

    Ja, ofta gör jag det. Finns många trådar som är ren underhållning och humor. Då sitter jag som Michael Jackson gör i den där meme:n som postades mycket i facebook-grupper ett tag, och det ramlar popcorn på golvet.

  • Nandez
    JohnnyS21 skrev 2024-01-16 18:21:07 följande:

    Ja, ofta gör jag det. Finns många trådar som är ren underhållning och humor. Då sitter jag som Michael Jackson gör i den där meme:n som postades mycket i facebook-grupper ett tag, och det ramlar popcorn på golvet.


    😁
Svar på tråden poppar ni poppkorn när en tråd kniper