• Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 11

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11
  • Pearl22

Någon som vet när de ska börja sälja klädslar igen? Var det inte nu i höst nån gång??

• Mirain

Jag är så enormt sugen på en Kronan Sulky, speciellt nu när det följer med terränghjul..men jag tror inte maken går med på det hela eftersom vi har en Quinny Zapp på G

• Serendipity

Jaha, då har jag bytt klädsel från röd till beige mest för att hinna använda båda innan man slutar med liggvagn  (köpte på utförsäljningen) Jag tycker dock det var svårt att få tyget att sitta på suffletten bra, ser ni att det liksom veckar sig? Några tips??

www.familjeliv.se/hem/serendipity/gallery/phpktzsx4.jpg

Varför kan jag inte längre klistra in hela bilder, det blir bara en länk??

• Pearl22
    Serendipity skrev 2009-10-09 21:54:09 följande:
    Jaha, då har jag bytt klädsel från röd till beige mest för att hinna använda båda innan man slutar med liggvagn  (köpte på utförsäljningen) Jag tycker dock det var svårt att få tyget att sitta på suffletten bra, ser ni att det liksom veckar sig? Några tips?? www.familjeliv.se/hem/serendipity/gallery/php... Varför kan jag inte längre klistra in hela bilder, det blir bara en länk??
    Sådär blir det för mig också varje gång jag byter klädsel. Men prova spraya lite vatten med en blomspruta på tyget! Jag gjorde det innan jag drog på suflett-tyget sist och fick för mig att det blev mindre skrynkligt då..
  • miamisan
    Serendipity skrev 2009-10-09 21:54:09 följande:
    Jaha, då har jag bytt klädsel från röd till beige mest för att hinna använda båda innan man slutar med liggvagn  (köpte på utförsäljningen) Jag tycker dock det var svårt att få tyget att sitta på suffletten bra, ser ni att det liksom veckar sig? Några tips??www.familjeliv.se/hem/serendipity/gallery/php...Varför kan jag inte längre klistra in hela bilder, det blir bara en länk??
    Eller tvätta tyget och dra på det när det fortfarande är vått. De rekommenderar Kronan själv...
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • 3 barns mor

ni som har duo vagnen när bytte ni till sittdelen. dotter är snart 5 mån och ligg delen börjar snart bli för kort. hon kan ej sitta ännu. men sittdelen den borde väl bli mysig att ligga i om man har lammskinn och åkpåse i.

• Pearl22
    3 barns mor skrev 2009-10-11 15:57:28 följande:
    ni som har duo vagnen när bytte ni till sittdelen. dotter är snart 5 mån och ligg delen börjar snart bli för kort. hon kan ej sitta ännu. men sittdelen den borde väl bli mysig att ligga i om man har lammskinn och åkpåse i.
    Jag bytte till sittdelen då lillan var drygt 5½ månad. Du kan ju prova med sittdelen och visar det sig att liggdelen kändes bättre trots allt så är det ju väldigt enkelt att byta tillbaka.
  • Nallebjörnis

jag har en liten fråga angående butiken i täby... är det bara visnings saker där el kan man köpa saker där åxå?
    vi är lite inne på att köpa en mjuklift till våran röda Kronan vagn... men tänkte kan ju lika gärna åka förbi där ist för att beställa på hemsidan jue...

• minefix
    3 barns mor skrev 2009-10-11 15:57:28 följande:
    Jag bytte vid 4 månader, min kille ville inte ligga i den längre, han ville sitta. Men ett tips är att ta ur botten u mjukliften och lägga i den i sittdelen då blir det som en liggvagn fast du kan aätta sätet upp ifa lillen vill sitta. Fungerade jätte bra för oss.
  • minefix
    Nallebjörnis skrev 2009-10-11 18:55:16 följande:
    jag har en liten fråga angående butiken i täby... är det bara visnings saker där el kan man köpa saker där åxå?vi är lite inne på att köpa en mjuklift till våran röda Kronan vagn... men tänkte kan ju lika gärna åka förbi där ist för att beställa på hemsidan jue...
    De nyaste produkterna är bara visningsprodukter, men sen har de äldre modeller som de säljer i butiken, så om det är den nya mjukliften du vill ha så kulle jag ringa och fråga om de har någon inne till salu annars skulle jag beställa.
    Det kan hända att de sålde ut alla "gamla" mjukliftar på mässan, ring och kolla med dem för säkerhetsskull!
  • Nallebjörnis
    minefix skrev 2009-10-12 13:15:16 följande:
    De nyaste produkterna är bara visningsprodukter, men sen har de äldre modeller som de säljer i butiken, så om det är den nya mjukliften du vill ha så kulle jag ringa och fråga om de har någon inne till salu annars skulle jag beställa.Det kan hända att de sålde ut alla "gamla" mjukliftar på mässan, ring och kolla med dem för säkerhetsskull!
    ja det kan ju var bra jue.. dom hade inga mjukliftar alls på mässan tyvärr...
  • 3 barns mor
    minefix skrev 2009-10-12 13:13:04 följande:
    Jag bytte vid 4 månader, min kille ville inte ligga i den längre, han ville sitta. Men ett tips är att ta ur botten u mjukliften och lägga i den i sittdelen då blir det som en liggvagn fast du kan aätta sätet upp ifa lillen vill sitta. Fungerade jätte bra för oss.
    har ingen mjuklift. får testa nån dag med åkpåsen
  • Carlique
    ankanli skrev 2009-08-10 19:56:11 följande:

Hej! tänkte höra med er om någon haft problem med att varukorgen inte fjädrar ordentligt? Vi har använt vår vagn sen mitten av juni och den har från början haft alldeles slapp varukorg. Jag får dra upp den när jag tryckt ner den men den faller ner direkt. Sett två andra med samma vagn i området och på deras vagnar ser det ut som om korgen är spänd, vilket även den var på det ex vi tittade på innan köpet. Vagnen är nyköpt av oss. Någon som stött på problemet som vet hur jag ska gå tillväga?

I feel you on this one!

På vår första Kronan Duo (köpt ny -08) gick fjädringen till varukorgen efter nåt år. Nu när vi fick tillökning i år hade vi hunnit sälja vagnen men bortsett detta lilla har vi varit nöjda så till den grad att vi letade upp en bättre begagnad vagn av samma modell. Även denna tycks lida av att fjädringen till varukorgen gett upp. Ringde Kronans kundtjänst så sent som i eftermiddags då jag tänkte att det kanske är frågan om nån billig beställbar reservdel. Fick ett jättebra bemötande och tjejen bollade med nån tekniskt bevandrad. Tyvärr uppgavs dock fjädringen sitta inuti ramen, alltså ej åtkomlig utifrån. Jag kunde inte riktigt visualisera hur detta kunde fungera, men är dock rätt envis och älskar dessutom att skruva i saker så har långtifrån gett upp hoppet. Någon annan?
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 11