Nån som har använd Clearblue Fertilitetsmonitor?
Nyfiken på vad ni tycker om den?
Nyfiken på vad ni tycker om den?
puff
puff
Varje månad, och jag älskar den. Tycker det är jättebra att slippa tolka streck på ÄL-tester. Den kostar ju lite att köpa, men så blir det inte så dyrt i månaden. Jag har använt min sen nov/dec och det har verkligen varit till stor hjälp. Man har ju lärt sig att "lura" den lite för att slippa göra av med för många pinnar. Har man lång cyklus så kan man riskera att behöva göra av med 20 pinnar på en månad. Men de första månaderna är det smart att bara följa instruktionerna och kissa på en pinne när man får besked om det. Jag kan verkligen rekommendera den, lycka till!
Jag har använt min monitor i 1,5 år. Den är mycket viktig för mig som har oregelbunden mens. Jag älskar den. MEN! Den har börjat bete sig lite märkligt nu... Förrförra cykeln gav den maxutslag helt galet för tidigt och det verkar den ha gjort nu med... Men det kan ju bero på min kropp också...
Jag har regelbunden mens, varierar mellan 30-35 dagar typ. Jag tycker det är super att veta exakt när jag har haft ägglossning. Jag tempar i tillägg till att använda CBFM. Min man har dålig sädkvalitet så det blir liksom extra viktigt att time in sexen. Kan inte köra på varje eller varannan dag som de med normal kvalitet kan.
Jag har använt och den fungerade bra....Visade ÄL "som den skulle" men jag tycker dock att den är lite onödig om man har regelbunden cykel. Man gör bara av med en massa teststickor i onödan......Min ligger monitor ligger numer i badrumsskåpet och skräpar då jag insåg att den inte behövdes, jag har hyfsad koll på ÄL ändå.
Jag har blivit gravid 2 gånger med hjälp av den hade försökt i 3 år innan, men det var lättaree att pricka in med monitorn.
tycker ni att man ska köpa den om man vet att man inte ha ägglossning varje månad?
(jag har pco och har ägglossning väldigt sällan)
Men vad kostar den då? Måste man beställa den eller kan man köpa den på apoteket? Jag har ju PCOs och har ingen som hellst koll på nåt ;)
jag köpte min på blocket för 500kr kostar 1200kr helt ny
ska börja testa nästa menscykel
någon med PCO som testat den?
Jag är med i ett norsk forum också, och där är det många med PCO som använder den. Men de brukar trixa lite med den så att den inte frågar efter test redan på dag 9 (som den ofta gör från 2:a cyklusen). För om man vet att man aldrig har ÄL tidigare än t.ex. CD 20 så är det ju bortkastade pengar. Men som sagt, när man lärt sig att använda den så är det väldigt bra. Beror ju kanske på hur långa cykluser du brukar ha. De rekommenderar ju inte att de som har cykluser över 40 dagar använder den, men det går ju att trixa och starta den senare så att man lurar den till att tro att cyklusen är kortare. Använder du vanliga ÄL-tester nu? Det finns ju väldigt billiga stickor som man kan använda
jagh ar åxå pcos och jag har testat med vanliga billga stickor men de ge aldrig utslag så jag har planer på att skaffa en monitor.. tror ni att det skulle hjälpa mig att ha bättre koll..jag har ätit provra 3 omgångar nu för att få den lite mer regelbunden..vilket jag hoppas den är nu...
Hejsan.
Är helt ny här inne och har köpt en fertilitetsmonitor som jag skulle ha tagit mitt första test med idag men klockan går 1h före då jag helt glömde bort att ställa tillbaka klockan så jag missade. Det står att man inte kan ställa tillbaka klockan först nästa cykel så jag får gå upp 1h tidigare och utföra testet i morgon. Jag är så förväntansfull då inga äl-tester har fungerat på mig, men har heller aldrig testat med morgon kisset. Hur har det funkat för er?
hej!
Vet inte om det är någon som kollar den här tråden längre men jag gör ett försök.
Fick precis, nu på eftermiddagen, hem min fertilitetsmonitor och är på mensdag nr 5. Enligt instruktionhäftet så ska man kolla på morgonen men brukar oftast inte hinna testa mig på morgonen. Kan man sätta på den nu på eftermiddagen istället?
Vill helst inte vänta till nästa månad...
Jag använder den men det blir fruktansvärt dyrt eftersom den vill börja testa cd 9 och jag brukar ägglossa cd 18-21. Har köpt en ovacue som visserligen är dyrare i inköp men det är en engångskostnad.