13-åring ute på kvällarna
Hej !
Hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna ?
Min dotter är 13 år och får vara ute till 21.30
Är jag för hård ?
Nyfiken på hur länge ni låter era barn få vara ute?
Hej !
Hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna ?
Min dotter är 13 år och får vara ute till 21.30
Är jag för hård ?
Nyfiken på hur länge ni låter era barn få vara ute?
Jag tycker du är aldeles För hård, jag låter min Dotter på 13 år vara ute tills hon ringer och vill hem,
vi håller kontakt varje timma. jag tycker du ska låta din dotter få ha lite space som dom säger
när du släpper taget då känner hon mer närvaro till dig :)
Mvh Alice
hellre hård än naiv....
Ja låter min son va ute t 22:30 på vardagar, vi bor i Rissne men han får bara åka som längst näckrosen då, och på röda dagar/helger så låter ja han va ute t 24:00 ungefär men då får hon ba va i Rissne (om han är med sina vänner) ja tycker det funkar bra för Rissne är inte så stökigt som det sägs häller
Helger kl 22 om det inte är något särskilt organiserat och vardagar kl 20 om det är skola nästa dag. Risken att råka ut för otrevligheter som fulla gäng och att t ex bli bestulen på mobilen måste väl vara mindre tidigare på kvällen?
Det beror på var hon är. Ute på "byn"= hemma senast 22. Hemma hos någon där föräldrar är hemma eller på fritidsgården = så sent som "funkar" med bussar mm. Vardagar ska hon ligga i sängen 21.30.
Jag blir lite förvånad över era trettonåringar är ute själva så sent.
Jag har tvillingar som fyller tretton i höst.
De får vara med kompisar till sex på kvällen, då äter vi middag hela familjen.
Efter middag läser de läxor, vi kanske hjälper eller förhör inför ett prov om de vill,
De övar på sina instrument, läser lite och gosar med husdjuren.
Sen håller de kontakt med kompisarna via Skype, ingen av deras kompisar är ute på kvällarna.
Ute till 21.30 - är det vardagar eller helger? Jag har bara en sexmånaders så jag vet inte vad som är rimligt idag, men kommer ihåg att jag skulle sova runt 21.30 i den åldern för min mamma så därför är jag nyfiken.
Jag blir lite förvånad över era trettonåringar är ute själva så sent.
Jag har tvillingar som fyller tretton i höst.
De får vara med kompisar till sex på kvällen, då äter vi middag hela familjen.
Efter middag läser de läxor, vi kanske hjälper eller förhör inför ett prov om de vill,
De övar på sina instrument, läser lite och gosar med husdjuren.
Sen håller de kontakt med kompisarna via Skype, ingen av deras kompisar är ute på kvällarna.
Min son blir 13 nu i April och jag har inga fasta tider alls utan utgår ifrån var dag, vilka han är med, vart han är och vad dom gör. Ju närmare hemmet desto senare kan han va ute, då främst på somrarna. Vi bor på landet och är han hemifrån härifrån med buss vill jag att han är tillbaka mot 7 på kvällen och efter det vara ute längre på hemmaplan. Lite svårt att förklara.
Hej jag det låter väldigt rimligt det skulle kanske passa vid tiden 23:00 kanske är lagom det beror på om det är helg kan de va 23:00 annars på vardag 20:30
NHe hon får vara hård
Har era trettonåringar inga läxor? Min har, med undantag för vissa veckor, läxor att fixa med må-to. Hon får vara med kompisar till ungefär klockan fem, sedan är det buss hem och middag och läxor och dusch och så. Kompisar hörs via mobil eller dator. Sängen lägger man sig i mellan klockan 21-22.
Vad ska en trettonåring göra ute efter tio på kvällen? Min son ska vara inne senast nio på vardagar och helger. Barn ska inte vara ute och hänga!