Hur göra med hårsäcksinflammation och inväxta hårstrån?
Hur gör ni som rakar/vaxar/epilerar, på något sätt avlägsnar hår mellan benen (oviktigt hur mycket) med hårsäcksinflammationer och inväxta hårstrån? Jag har massor av problem med detta, ständigt! Har från tonåren upp till 22 rakat, under perioder mer eller mindre allt, och under andra perioder bikinilinjen och kanske lite lite till. Under ett års tid vaxade jag mig, vilket till en början gjorde att jag fick mindre inflammationer, men efter ett tag blev det som vanligt igen. Nu vaxar jag inte längre (måste spara pengar och det är ju dyrt!) utan rakar.
Jag tvättar det rakade området (alltså inte inne i slidan eller innanför blygdläpparna utan bara huden utanpå) med en mild tvål när jag har duschat, försöker klämma ut alla "finnar" och inflammerade knallröda bucklor överallt... Har till och med fått börja använda Desivon att badda på efter dusch för att förhoppningsvis hålla nere inflammationen.
Just nu har jag 3 ordentliga inflammationer där det tydligt känns att det finns var och hår innanför huden, och ett flertal mindre röda prickar.
Vad ska jag göra? hur gör ni?