• Slöjan

Isak fyller 3 år (föddes i vecka 29+6)

Min son föddes 13 juli 2006 i gravvecka 29+6 med akutsnitt pga svår havandeskapsförgiftning....

Han vägde 1030 gram och var 39 cm lång... vi låg 8 veckor på neo....

Men allt gick bara bra och nu ska han fylla 3 år *stolt mamma*

Han väger nu 14,2 kg och är 89 cm lång

Vill bara dela med mig....!

Trevlig sommar!!

• Svar på tråden Isak fyller 3 år (föddes i vecka 29+6)
  • Proletariatet

Stort grattis! Hoppas att han får en underbar födelsedag!

• pritt

Grattis!! Själv har jag en snart 4 åring, som föddes i v 27, vägde 840 gr. Hon har inga "men" efter sin tidiga födsel, så skönt!

• Slöjan
    pritt skrev 2009-07-09 07:17:23 följande:
    Grattis!! Själv har jag en snart 4 åring, som föddes i v 27, vägde 840 gr. Hon har inga "men" efter sin tidiga födsel, så skönt!
    Härligt! Isak har heller inga "men"...
  • zoftnezz

Åhh så härligt att höra. Grattis till er... E själv i v30 nu o orolig för att bebis ska komma för tidigt,så det e skönt o höra från nån som det gått bra för. Tack...

• Dionadel

Stort grattis till Isak!

Min kille Viggo föddes den 29 juni 2006 i vecka 29+2. Han vägde 935 gram och var 36 cm lång.

Vi låg på Neo i 8½ vecka.

Nu väger han 11.7 kg och är 90 cm. Han är snabb som en vessla och äter som en fågel. Har fått gå på Nutrical periodvis men är förövrigt helt frisk.

Kan knappt fatta att han är 3 år redan!?!

• Dionadel

Hej igen... Jag har lagt ut en klippsamling på youtube med Viggo om det är nån som är intresserad. Mycket ifrån neo-tiden.

• ameena06

hej.
    jag har en flicka som föddes 10 juli 2006 i vecka 30+0
    För 20 dagar sen fyllde hon 3 år. Och jag kan inte heller förstå hur snabbt tiden går.
    Men idag är hon en 13.5 kg tung vilde som leker för fullt och som fortfarande utforskar världen snabbt ochlekfullt.

Glad sommar till er alla..

• ameena06
    ameena06 skrev 2009-07-30 17:44:58 följande:
    hej.jag har en flicka som föddes 10 juli 2006 i vecka 30+0 För 20 dagar sen fyllde hon 3 år. Och jag kan inte heller förstå hur snabbt tiden går. Men idag är hon en 13.5 kg tung vilde som leker för fullt och som fortfarande utforskar världen snabbt ochlekfullt.Glad sommar till er alla..
    vi låg 4 veckor på neo och sen hade 4 veckor med hemsjukvård.
    hon föddes förtidigt pga svår havandeskapsförgiftning.
  • Ida och Razmus Mamma

Ett försenat grattis till Isak!

har själv en dotter som föddes prematur i v 28+6 vägde 1370 gr och var 37 cm

idag är hon 5 år och hur pigg aktiv som helst.
    hon har haft mycket infektioner under sin tid men annars inga problem.

Svar på tråden Isak fyller 3 år (föddes i vecka 29+6)