en tråd för oss män, om oss män och våra manliga problem
Som rubriken lyder. Jag vill skapa en tråd för oss underrepresenterade män på FL. För att uppnå målet så ber jag de som tar tråden seriöst att totalt ignorera inlägg från kvinnor och anonyma skribenter. detta är en tråd för oss män och jag har en del saker jag vill lätta från mitt hjärta, djupa saker. Det handlar främst om en sak som jag vill prata om och det är någonting som det snackats ganska mycket om här inne den senaste tiden.
På senare tid har det dykt upp en hel del kukstorlekstrådar på FL och jag börjar bli lite orolig. Det står ganska klart att osäkerheten hos män inte är så olik den man kan se hos unga tonårstjejer. det är ett konstant krig mellan osäkra män och kvinnor och allas rätt att tycka vad man villa om motsatt kön. debatten om passformen är känslig för många och det känns som att man försöker sig på en "fight fire with fire"-metod. jag kommer ihåg när jag var ung, väldigt ung och gick i grundskolan. mobbning, olika former av maktutövning, och manipulation av det egna egot kröp en närmare och närmare för varje dag men man förstod inte riktigt varför man/folk höll på på detta viset. nu när man är äldre så är det inte svårt att förstå vad det handlar om. det handlar helt enkelt om att trycka ner någon för att höja sin egen självkänsla. detta kan man göra genom att utrycka sig på olika sätt. man kan förklara hur värdelösa små snoppar är, eller hur fula hängbröst faktiskt är, för alla som orkar höra och ju mer man tar i desto bättre mår man. man intalar sig själv att man valt bort dessa "sorter" och får en känsla av att man är bättre än dom. jag vet detta för att jag själv gjorde så när jag var yngre, något jag idag ångrar. jag kan inte se någon annan förklaring till varför vissa uttrycker sig som dem gör här inne än att dem själva är osäkra över något och därför trampar på någon som redan ligger. de tjejer som jag hört prata öppet om stora kukar är 100% av gångerna jävligt osäkra på sig själva. jag vet detta för att jag känner dessa tjejer, och deras vänner. det viktiga att veta är att det är vi män som skapat denna svaga punkt själva.
förr i tiden (romartiden) sågs en stor penis som något maskulint och kraftfullt. det var dessa män som blev dem tappraste soldaterna. det var en statusgrej men just dess funktion diskuterades ytterst sällan. nu vet jag inte helt hur detta har utvecklats, men pomeransen kanske kan förklara senare ;)
nu kommer jag till det viktiga: redan som unga facineras vi mycket av våra snoppar eftersom det (vid väldigt ung ålder) är det enda som skiljer oss killar från våra kvinnliga dagiskamrater. med tiden börjar den växa och ju mer den växer desto längre in i puberteten är man. man börjar bli vuxen, man börjar bli en man och ju större den är desto närmare är man. för är det något man vill som ung så är det att bli vuxen. någonstans däremellan börjar vi killar impas av stora snoppar, vi vill alla ha den och vi är övertygade om att "ju större desto bättre" är det optimala i alla lägen. snart blir vi sexuellt medvetna och eftersom den stora delen av sexet hänger på penetrationen (där snoppen används) så övertygas vi även där om att stora kukar är att föredra. vi inbillar oss om att tjejer faktiskt diskuterar detta och tar det som medicinsk fakta. nu händer det oundvikliga: vi börjar avunda den stora penisen. den stora penisen är sällsynt, men det är den som är den bästa, det är den alla vill ha, män som kvinnor, tror vi iallafall. vi bryr oss inte ens om att ifrågasätta om det verkligen är så, vi tar det bara för givet.
nu till poängen: låt oss säga att det plötsligt kommer något som en liten del tjejer har, vi kan säga att det är stort födelsemärke på magen. egentligen bryr vi killar oss inte så mycket i början, men tjejerna börjar bli helt vilda. dom blir besatta av födelsemärket och alla önskar att dom själva hade ett stort jävla märke på magen. plötsligt är det status bland kvinnorna att ha ett stort märke. tjejerna med märket är satta på piedestal och helt enkelt avgudade av alla de andra tjejerna. det handlar inte om enskilda individer, utan om små, sällsyna grupper.
fråga dig själv nu, hade den tjejen, som plötsligt avgudas av alla andra tjejer, blivit mer attraktiv i dina ögon?