• honkie

en tråd för oss män, om oss män och våra manliga problem

Som rubriken lyder. Jag vill skapa en tråd för oss underrepresenterade män på FL. För att uppnå målet så ber jag de som tar tråden seriöst att totalt ignorera inlägg från kvinnor och anonyma skribenter. detta är en tråd för oss män och jag har en del saker jag vill lätta från mitt hjärta, djupa saker. Det handlar främst om en sak som jag vill prata om och det är någonting som det snackats ganska mycket om här inne den senaste tiden.

På senare tid har det dykt upp en hel del kukstorlekstrådar på FL och jag börjar bli lite orolig. Det står ganska klart att osäkerheten hos män inte är så olik den man kan se hos unga tonårstjejer. det är ett konstant krig mellan osäkra män och kvinnor och allas rätt att tycka vad man villa om motsatt kön. debatten om passformen är känslig för många och det känns som att man försöker sig på en "fight fire with fire"-metod. jag kommer ihåg när jag var ung, väldigt ung och gick i grundskolan. mobbning, olika former av maktutövning, och manipulation av det egna egot kröp en närmare och närmare för varje dag men man förstod inte riktigt varför man/folk höll på på detta viset. nu när man är äldre så är det inte svårt att förstå vad det handlar om. det handlar helt enkelt om att trycka ner någon för att höja sin egen självkänsla. detta kan man göra genom att utrycka sig på olika sätt. man kan förklara hur värdelösa små snoppar är, eller hur fula hängbröst faktiskt är, för alla som orkar höra och ju mer man tar i desto bättre mår man. man intalar sig själv att man valt bort dessa "sorter" och får en känsla av att man är bättre än dom. jag vet detta för att jag själv gjorde så när jag var yngre, något jag idag ångrar. jag kan inte se någon annan förklaring till varför vissa uttrycker sig som dem gör här inne än att dem själva är osäkra över något och därför trampar på någon som redan ligger. de tjejer som jag hört prata öppet om stora kukar är 100% av gångerna jävligt osäkra på sig själva. jag vet detta för att jag känner dessa tjejer, och deras vänner. det viktiga att veta är att det är vi män som skapat denna svaga punkt själva.

förr i tiden (romartiden) sågs en stor penis som något maskulint och kraftfullt. det var dessa män som blev dem tappraste soldaterna. det var en statusgrej men just dess funktion diskuterades ytterst sällan. nu vet jag inte helt hur detta har utvecklats, men pomeransen kanske kan förklara senare ;)
    nu kommer jag till det viktiga: redan som unga facineras vi mycket av våra snoppar eftersom det (vid väldigt ung ålder) är det enda som skiljer oss killar från våra kvinnliga dagiskamrater. med tiden börjar den växa och ju mer den växer desto längre in i puberteten är man. man börjar bli vuxen, man börjar bli en man och ju större den är desto närmare är man. för är det något man vill som ung så är det att bli vuxen. någonstans däremellan börjar vi killar impas av stora snoppar, vi vill alla ha den och vi är övertygade om att "ju större desto bättre" är det optimala i alla lägen. snart blir vi sexuellt medvetna och eftersom den stora delen av sexet hänger på penetrationen (där snoppen används) så övertygas vi även där om att stora kukar är att föredra. vi inbillar oss om att tjejer faktiskt diskuterar detta och tar det som medicinsk fakta. nu händer det oundvikliga: vi börjar avunda den stora penisen. den stora penisen är sällsynt, men det är den som är den bästa, det är den alla vill ha, män som kvinnor, tror vi iallafall. vi bryr oss inte ens om att ifrågasätta om det verkligen är så, vi tar det bara för givet.

nu till poängen: låt oss säga att det plötsligt kommer något som en liten del tjejer har, vi kan säga att det är stort födelsemärke på magen. egentligen bryr vi killar oss inte så mycket i början, men tjejerna börjar bli helt vilda. dom blir besatta av födelsemärket och alla önskar att dom själva hade ett stort jävla märke på magen. plötsligt är det status bland kvinnorna att ha ett stort märke. tjejerna med märket är satta på piedestal och helt enkelt avgudade av alla de andra tjejerna. det handlar inte om enskilda individer, utan om små, sällsyna grupper.
    fråga dig själv nu, hade den tjejen, som plötsligt avgudas av alla andra tjejer, blivit mer attraktiv i dina ögon?

• Svar på tråden en tråd för oss män, om oss män och våra manliga problem
  • en ensam pappa

Jag har också reagerat på trådarna. Varför finns det inte trådar om hur man hittar en trång tjej och hur oskönt det kan vara med en slapp tjej? Själv föredrar jag lagom. För trång är inte skönt i längden (och jag faller nog in i kategorin "liten snopp").

Ang din frågeställning så har jag aldrig attraherats av vad andra tycker. Min gissning är att det handlar om självförtroende, dvs att våga ha sin egen åsikt.

• Anonym
    lingonben skrev 2009-07-05 01:44:07 följande:
    mm, och det beror ju på att anonyma helt enkelt inte vet hur man håller käften
    dito
    lingonben skrev 2009-07-05 01:44:44 följande:
    och jag kan sätta min katt i pant på att alla är kvinnor ..
    å där rök din katt...

Men eftersom tråden till sist verkar ha fått lite liv, sannolikt tack vare de anonyma som hållt liv i den :), ska jag låta er va ifred nu med era storleksdiskussioner, själv har jag aldrig ens mätt min, det har aldrig behövts, det ni :)

hejhej
  • Anonym (2)
    honkie skrev 2009-07-02 23:54:31 följande:
    Som rubriken lyder. Jag vill skapa en tråd för oss underrepresenterade män på . detta är en tråd för oss män
    Som jag någon gång skrev, så finns det forum här på FL för bara män och pappor, DÄR BARA MÄN FÅR SVARA.

Det är väl jättelämpligt att lägga denna TS där, eftersom bara män FÅR svara där.Japp jag är tjej.
  • lingonben
    Anonym skrev 2009-07-05 17:41:33 följande:
    å där rök din katt... Men eftersom tråden till sist verkar ha fått lite liv, sannolikt tack vare de anonyma som hållt liv i den :), ska jag låta er va ifred nu med era storleksdiskussioner, själv har jag aldrig ens mätt min, det har aldrig behövts, det ni :) hejhej
    nej, den får väl plats i trosorna, det är huvudsaken
  • lingonben

Anonym (2) skrev 2009-07-05 17:46:52 följande:

Som jag någon gång skrev, så finns det forum här på FL för bara män och pappor, DÄR BARA MÄN FÅR SVARA. Det är väl jättelämpligt att lägga denna TS där, eftersom bara män FÅR svara där.Japp jag är tjej.
    mm, det räcker uppenbarligen inte att vara läskunnig
  • spidermanmamman

Jo jag är tjej jag vet, därför frågar jag försiktigt om jag får lägga in en liten kommentar på er "killsida"? *blink, blink*

• lingonben

Visst får du men varför ?

Jag går aldrig in i en tråd där det står "Du kvinna .."

det är bara en enkel fråga

• honkie

Som jag någon gång skrev, så finns det forum här på FL för bara män och pappor, DÄR BARA MÄN FÅR SVARA. Det är väl jättelämpligt att lägga denna TS där, eftersom bara män FÅR svara där.Japp jag är tjej.
    det går ett hemskt eko genom tråden. kände inte till sekretessen inne på pappagruppen men jag garanterar dig att jag nu gör det. dessvärre vet jag inte hur man flyttar på tråden. så snälla, om det finns någon operatör (eller vad ni nu kallas) så flytta på tråden.
  • honkie

kamme,
    har ingen aning om vem ditt inlägg var riktat åt. givetvis har du rätt i det du säger, men hur tröttsam du än finner avsaknaden av självkänslan så återstår det faktum att den existerar i bredare form än vad de flesta tror. dålig självkänsla hos män tillåts inte enligt idealbilden, men den finns. tyvärr tar man itu med problemet på andra sätt, som t.ex att se alla män med dålig självkänsla som patetiskt löjliga och sedan skrika "väx upp... tönt!". hade du sagt samma sak till deprimerade tonårstjejer som skär sig?

• spidermanmamman

Jag är iaf inte anonym;)
    Ska inte störa mer efter detta men vill bara säga att det är ju precis som vi kvinnor oftast är, nyfikna, pratar MYCKET om problem osv.
    När man väl kommit till sängs ( eller var man nu väljer att ha sex,) så spelar ju faktiskt storleken inte så stor roll. Det viktiga är allt runt omkring!!!
    Uppmärksamhet, beröring, inte bara fixering på tuttar o hål.
    förspel!!! inte bara in ut o snark.

Nu ska jag inte störa mer! Men det är lättare att förstå varandra om man faktiskt pratar med varandra.

Over and out;)

• Anonym (2)
    honkie skrev 2009-07-06 00:05:14 följande:
    det går ett hemskt eko genom tråden. kände inte till sekretessen inne på pappagruppen men jag garanterar dig att jag nu gör det. dessvärre vet jag inte hur man flyttar på tråden. så snälla, om det finns någon operatör (eller vad ni nu kallas) så flytta på tråden.
    Hjälper gärna till. Tryck på handen så anmäler du att du vill få tråden flyttat till det forum du vill ha det flyttat till,

"pappagruppen" tror jag det heter. lycka till nu alla killar!!
  • Anonym

Att skriva på FL om att inga tjejer får vara här, gör ju att den mest obstinata och oftast den jobbigaste gruppen rödstrumpor söker sig dit med sina slevar och grytlappar i högsta hugg :P

Vem orkar kriga och leta fel på allt hela dagarna, ha lite skoj istället o njut av livet!

• lingonben
    Anonym skrev 2009-07-06 02:25:05 följande:
    ...
    Vem orkar kriga och leta fel på allt hela dagarna, ha lite skoj istället o njut av livet!
    :o) .. jo jag vet vilka .. med grytlappar och blöjor ..
  • Kamme

honkie,
    Det var inte riktat till någon speciell utan mer till alla som läste det bara, i förhoppning om att kanske kunna skänka insikten om vad de egentligen säger när de skriver det de skriver.
    Jag förväntar mig dock inget.
    Att de skulle sluta svara på såna onödiga grejjer är bara önsketänkande, men det är deras problem, uppfattningen de låter folk få om dem.

Jag ser inte riktigt likheten i jämförandet du gav dock, visste jag om att en tjej skar sig hade jag gjort vad jag kunnat för att stötta henne och få henne att sluta med det, eller vad hon nu utsätts för om hon behandlas illa på något annat sätt. Likväl om en kille betett sig eller utsatts för något liknande.
    Men när en kille sitter och, i ett försök att verka lite macho och manlig, skriver om sin kukstorlek för att kanske, kanske få en boost när någon säger att "nej, men 16cm är inte alls litet, det är större än genomsnittet". Då ringer inte alarmklockorna direkt, då är det snarare sarkasmen som kopplas på.

• heckles

Jag är lite osäker vad detta handlar om, men om jag ska drista mig till en gissning så handlar detta enbart om självförtroende.. Självförtroende är attraktivt.. Osäkerhet är det inte.. Tyvärr.. En trend kommer sig inte av den tysta timida människan som skrapar mot väggen utan från den som vågar ta plats och inte räds visa sig..

Jag kan ärligt säga att jag aldrig brytt mig om storleken på "göken" och än mindre mått dåligt p.g.a den (jag skulle gissa att jag är "normal", om det nu finns något sådant).. När man är ung finns det så mycket annat att må dåligt av (mobbning etc) utan att man själv behöver göra sig till ett "offer"..

Nu är jag gammal nog för att inse att det bara är skitsnack med allt sånt där.. Det är inte värt det att gräva ner sig för sina fel och brister.. Allting löser sig, det kanske tar lite längre tid bara..

"Ta mig för den jag är eller dra".. Typ..

Jag tycker att det är tragiskt att killar och tjejer sysslar med sånt här och att det "smittar av sig", men det är den brutala sanningen vi lever i.. Det kommer förmodligen aldrig avta heller..

När det gäller anonyma inlägg så bryr jag mig inte.. Speciellt inte när ts är lika anonym som de som väljer att kryssa i den rutan.. Luktar dubbelmoral..!

• Pappan till 3

Intressant tråd!
    Jag har ofta funderat på hur vi använder ord mot barn och hur detta kan skapa problem i själv känsla i framtiden. vad är ett negativt ord o syn sätt på det ordet?
    ex min sambo sa ofta förut åt en av pojkarna stoppa nu undan din gulliga lilla snopp då han lekte med den.

Just gullig o lilla är väl ord som inte hör i hop med självförtroende bilden på en snopp.

Som vuxen är man i-princip skyldig att veta vad man säger men vi reagerar för sällan på vad vi sagt o vad det påverkar.

Om man har god kommunikation o kan tala så borde man kunna lyssna med! hjälpa varandra just med hur vi samtalar om våra barn. Tänk dig att ett ord dom lilla kan bli väldigt negativt laddat i framtiden.
    många kvinnor hatar att höra lilla gumman eller för den delen gumman.

Hur påverkas vi män av att våra mammor kallade det " lill snopen" då vi va små?

Svar på tråden en tråd för oss män, om oss män och våra manliga problem