• snusmumriken2

Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?

Har en kille som snart fyller tre o som blivit torr för ett tag sen.
    Nu går han o drar sig i snoppen hela tiden, överallt.
    Vad ska man göra? Låtsas som inget o låta han hållas eller säga nåt?

• Svar på tråden Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?
  • snusmumriken2
    mammaflickan skrev 2009-07-01 09:11:34 följande:
    och det är ju lätt avhjälpt genom att vara påklädd vid tex matbordet! vi brukar iaf inte äta nakna här, o då är det ju svårt att komma åt snoppar o annat...!
    Här spelar det ingen roll om man är naken eller påklädd. Har man kläder på går det ju lika bra att dra utanpå kläderna

Vill även tacka för alla svar!

Vet mycket väl att det är en del i deras utveckling men en del restriktioner skulle jag ändock vilja ha

Har beslutat att inte göra nån större affär av det men ändå ha vissa restriktioner. Hemma är det ok men inte när vi tex är ute bland folk. Detta är något jag även kommer att hålla på i framtiden då han kommer att pilla för att han upptäcker att det är skönt- det får man gärna göra hemma, inte bland alla andra.
  • mammaflickan
    snusmumriken2 skrev 2009-07-01 09:54:58 följande:
    Här spelar det ingen roll om man är naken eller påklädd. Har man kläder på går det ju lika bra att dra utanpå kläderna Vill även tacka för alla svar!Vet mycket väl att det är en del i deras utveckling men en del restriktioner skulle jag ändock vilja ha Har beslutat att inte göra nån större affär av det men ändå ha vissa restriktioner. Hemma är det ok men inte när vi tex är ute bland folk. Detta är något jag även kommer att hålla på i framtiden då han kommer att pilla för att han upptäcker att det är skönt- det får man gärna göra hemma, inte bland alla andra.
    aha ok, ja min han är väl lite mindre på då eftersom han brukar inte komma att tänka på snoppen när den är i byxan lika lätt som när den är utanför liksom
  • Elli

Min son är snart 4 år och drar i snoppen, men mest hemma, aldrig när vi är ute eller liknande,, om han inte är jätte kissnödig....
    Låter han göra det, enligt bvc sköterskan är det bra att de gör så pga förhuden , så han får dra bäst han vill, men då ska det göras i han rum :)

• Bucky katt

Alla småkillar jag känner gör eller har gjort såhär. Känner inte så många småtjejer, men min dotter har inga problem med att pilla sig i snippan hon heller. Jag tror att det bara är att låta dem hållas och köra med lite trevlighetsregler som när man faktriskt ska låta bli, t.ex. vid matbordet. Det är ju trots allt inte så vanligt med 15-åringar som gör såhär, så våra små växer nog ifrån det...

• Nennis1

Håller med övriga... Låt han pilla och dra, det hör till...

• BULLET93

Om han får dra helatiden kommer han en dag att dra för länge och då tjohejsan... nog får man dra men hur ska man då göra så det inte drar för länge? En 3 åring som får i misstag en orgasm med snoppen låter lite för tidigt tex.

• BULLET93

Om han får dra helatiden kommer han en dag att dra för länge och då tjohejsan... nog får man dra men hur ska man då göra så det inte drar för länge? En 3 åring som får i misstag en orgasm med snoppen låter lite för tidigt tex.

• BULLET93

• TheDucky
    BULLET93 skrev 2020-05-14 21:53:28 följande:

Tråd från 2009..

Men för att svara dig så får inte så små barn inte orgasmer på ett sexuellt sätt. De får orgasmer som gör dem avkopplande och oftast lugnande. Klart det känns skönt för dem men inte som för oss vuxna.

Man berättar att man tar sig på snopp/snippa när man är själv för att det är privat.

Detta är från en barn psykolog från viföräldrars barntidning.
  • BULLET93

Tja förklara att man gör det när man är ensam. Han gör det väl för att det känns ju lite kul att dra i den.

• BULLET93
    TheDucky skrev 2020-05-14 21:59:36 följande:

Tråd från 2009..

Men för att svara dig så får inte så små barn inte orgasmer på ett sexuellt sätt. De får orgasmer som gör dem avkopplande och oftast lugnande. Klart det känns skönt för dem men inte som för oss vuxna.

Man berättar att man tar sig på snopp/snippa när man är själv för att det är privat.

Detta är från en barn psykolog från viföräldrars barntidning.

Hmm okej det visste jag inte tack för svaret
Svar på tråden Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?