• SimonsTilda

KORT förlossningsberättelse.

Den 16 Juni 2009, klockan 18:40, föddes vår efterlängtade son :)
    Han föddes mäe igångsättning, som började den 15 Juni, men som vi fick stoppa av för natten, då jag legat mäe pinvärkar [ som gjorde nytta ] sen klockan nio den morgonen. Klockan 10:00, den 16 Juni, tog de hål på hinnorna, o satte en elektrod på snuttens huvud. Fick värkar nästan direkt, o de hände grejjer :P Vid ca fyra tiden, tror jag, fick jag åka in till förlossningsrummet, hade tidigare legat på ett vårdrum. Behövde smärtlindring mot de elaka värkarna, körde mäe lustgas, men de funkade int, testade den bara i MAX 30 minuter .. Att andas genom värkarna va MYCKE bättre .. Egen luft, va bättre än lustgasen .. När klockan va 18:25, skrek jag " NU KMR HAN " mamma, svärmor o Simon, fick panik o skrek att jag int fick krysta, de försökte få tag på en barnmorska, men hon kom aldrig, trotts att vi tryck på knappen två ggr .. Så, mamma sprang ut i korridoren o skrek " NU JÄVLAR FÅR EN BARNMORSKA KMA HIT, HON TÄNKER KRYSTA ! ", så kmr barnmorskan in o känner på meij [ hon hade int känt på meij sen klockan 15 den dagen, då va jag öppen 3 cm ], då är jag öppen 8 cm, hon säger att jag måste vänta, 18:26, känner hon igen, o då har jag öppnat meij till 10 cm. Börjar krysta när klockan precis slår 18.30. Memphis, som han heter, kom klockan 18:40, han va 49 cm lång o vägde hela 3105 gram :) Hope har blivit storebror, o jag o simon är de lyckligaste föräldrarna NÅGONSIN !

• Svar på tråden KORT förlossningsberättelse.
  • statisk

Vad roligt!!! Grattis!!! Och vilket jäääätte fint namn ni valde till honom! :)

Svar på tråden KORT förlossningsberättelse.