Vansinnig och gravid.
Känner att jag verkligen måste få skriva av mig.
Är gravid i sjunde månaden och har BF 7 september.
Under hela graviditeten har jag haft sjuka humör svängningar och känt mig ensam och ledsen.
Men nu i sjunde månaden känner jag mig värre än någonsin, detta har pågått i mer än en månad.
Jag blir hysteriskt förbannad, beter mig som en tokig människa, och kan inte lugna ner mig, försöker att andas in genom näsan och ut genom munnen men lyckas inte och blir då ännu mer hysterisk.
Sen gråter jag och kan hålla på i timmar.
Min sambo blir då förbannad och går oftast ut, sen säger han mitt i våra bråk bara hela tiden att jag behöver söka hjälp.
Känner mig oförstådd, ensam och orolig.
Får jämt dåligt samvete att jag låter mig själv bli så arg, men kan inte stå emot det. Känns som att jag ständigt blir provocerad.
Har också slutat röka och får ingen som helst stöttning i det heller utan han skriker bara att jag aldrig borde slutat.
Han påstår också att det bara är psykiskt svaga människor som blir så arga under en graviditet. Och att det är mitt fel att vårat barn garanterat kommer födas med kolik.
Vill inget hellre än att få ha dom sista månaderna lugna och harmoniska och vara en sån bra mamma som det går redan nu. Men vet inte vad jag ska göra.
Ahh, jag är inte såhär bitter i vanliga fall, men känner inte igen mig.. Och det gör mig rädd.