Biomamman hotar om ensam vårdnad så fort det inte passar henne..
Biomamman hotar om ensam vårdnad när det inte passar...
Har en bonusson på 5 1/2 år, levt tillsammans med honom och hans pappa sen han var 2 år.
Från dag ett när jag kom in i hans liv har han älskat mig och tytt sig till mig så det har varit en naturlig del att jag tagit hand om honom som min egen son,
vilket jag gör även idag då han fått en lillebror som är 1 år. Gör ingen som helst skillnad på de!
Mamman kan fortfarande inte godta att pojken har 2 mammor som han älskar så hon ställer till med bråk och osämja och hotar med att hon ska ansöka om ensam vårdnad så fort något inte faller henne i smaken.
Hon har själv egen familj, en man och ett gemensamt barn som är 2,5 år.
I våran familj har vi det uppdelat så att jag sköter hemmet och barnen och min man jobbar samt bygger på vårat hus.
Det är inte okej enligt henne för det är ju han som är pappan och honom som hon har delad vårdnad med.
Har hon något att säga till om när det gäller det?
Hur ska vi gå tillväga?
När bonusen bor hos oss vilket är varannan vecka så pratar han aldrig om sin mamma,
vi får tvinga honom att ringa henne och det blir alltid bråk för han vill inte.
Han vill nästan aldrig åka till mamma när det är hennes vecka och han är ofta tyst o tillbakadragen när han kommer därifrån, tar 2 dagar sen är han sitt rätta jag igen och "lever".
Mamman är oberäknelig och ändrar åsikter från dag till dag,
ena dagen säger hon att hon är så glad att jag finns i sonens liv och att man kan inte ha en bättre styvmamma som engagerar sig så.
Andra dagen säger hon att jag är besatt utav hennes son och ska lämna honom ifred och sköta min egen?
Tacksam för ALLA tips, råd, erfarenheter!