• Sol24

Äggdonation utomlands

Hej,

Planerar att göra äggdonation utomlands i Grekland (klinik Iakentro) men skulle behöva hjälp med en bra gynecolog här i Stockholm med VUL och mätning av slimhinnan...
    Jag har förstått att det inte är så lätt att hitta någon gynecolog här i Stockholms län som är beredd att hjälpa till.
    Vem har haft samma erfarenhet och kan rekommendera någon bra?
    Tack så mycket!

• Svar på tråden Äggdonation utomlands
  • Leiben

hej!

tyvärr kan jag inte svara på din fråga men funderar också på grekland. Har ni kollat flera kliniker där? Vad är priset på den kliniken ni valt?

• Rödhåriga tjejen

Hej!

Om du vill ha hjälp med VUL och mätning av slemhinnan i Stockholm så kan du ringa till Odenplans ultraljud- och gyn.mottagning. De hjälper inte till med mediciner, men VUL o mätning av slemhinnan gör de. När jag ringde dem för några veckor sedan sa de att det kostade 300 kr.

Lycka till!

• Sol24

Hej Rödluvan!

Tack för tipset och lycka till med din ÄD i Riga!
    Sol24

• Sol24

Tack Rödluvan!

Jag glömde fråga dig, fick du tag i någon hjälpsam & förstående gyn som skrev ut alla mediciner åt dig? Det är så viktigt. Hur gjorde du?

• Rödhåriga tjejen

Jag skall kolla med den gynekolog går hos idag. Gör inte han det så vet jag inte hur jag gör. Troligen köper jag medicinerna i Riga.
    Något jag funderat över är om man kan köpa medicinerna i Sverige utan recept? Fast det låter inte troligt. Man behöver väl recept. Kanske kan någon gyn skriva ut recepten fast att uttaget inte täcks av "högkostnadsbeloppet för mediciner" (eller vad det heter), dvs att man får betala hela kostnaden själv?

• Sol24

Hej Rödluvan,

Jag tycker precis som du. Lycka till med din gyn!
    Hoppas att han förstår det hela och vill hjälpa till. Det är väl det som det handlar om, hitta en hjälpsam gyn som är lite mer open-minded.
    Om han inte kan då får han berätta vem som kan hjälpa dig istället. Hör av dig gärna om hur det gick och vad blir nästa steg.

Svar på tråden Äggdonation utomlands