vad rekomenderas?
snitt eller föda vaginalt?
Är enormt rädd för att föda vaginalt pga av senaste förlossningen
snitt eller föda vaginalt?
Är enormt rädd för att föda vaginalt pga av senaste förlossningen
Det är nog skönare att föda vagalt så blir man av med smärtan direkt barnet kommit istället för att behöva ha all smärta efter när man bara vill njuta =)
vaginalt menar jag självklart =P
Jag ångrar inte en sekund att jag födde vaginalt, jag hade nog kännt mig väldigt besviken efteråt om jag hade föt mha kejsarsnitt.
Jag var lite rädd innan, men jag hade väl tur som fick toppenbra personal och har en underbar sambo!
Sen vet jag ju inte vad som hände under din senaste förlossning för att du är så skraj nu, du kanske ska ta upp dina känslor med din BM? Hon är ju där för att hjälpa dig.
Jag har fött både och . Vaginalt gör ju ont så ini men går snabbt över och en del har det jätte lätt och upplever inte smärtan som jobbig. Kejsarsnitt var väldigt jobbig eftersom man blir rätt så rörelsehindrad efteråt och har ont. Så om jag får råda så skulle jag välja vaginalt. Lycka till vad du än väljer !
Jag var som du och kunde inte heller bestämma mig av olika anledningar, jag ville ge vaginalförlossning ett försök men jag visste inte om jag skulle fixa det så jag fick träffa en aurora bm och en läkare och vi fick ihop att jag skulle gå in i förlossningen normalt och låta det gå men om det kändes för jobbigt så kunde jag välja att avsluta med ett snitt istället.
Efter 66 timmar av värkar och jag fortfarande bara var öppen 5cm så valde jag att avsluta med ett snitt, något som jag inte ångrar ett endaste litet dugg såhär i efterhand! Men jag ångrar inte heller att jag lät förlossningen sätta igång av sig själv och att jag gav det ett försök.
Jag fick en sfinkterruptur min första fölossning, som jag för övrigt tyckte var väldigt häftig och helt fantastisk upplevelse!
Valde sedan att föda med snitt med mitt andta barn och det ångrar jag inte en sekund! Låg och väntade på smärtan som skulle komma efteråt men den kom aldrig, jag mådde hur bra som helst
Lycka till vad du än väljer!