• LykkeLee

Skor för breda fötter..Snälla nån som vet??????

Jag har världens skummaste Kalle anka fötter.. i längd är jag stl 36 men i bredd storlek 40.. Jag kan inte köpa skor i storlek 40 heller för då glappar dom i hälen.. Just nu går jag omkring i skategympaskor på vintern och crocs på sommaren.. Hur kul är det liksom???? Nån som kan hjälpa mig??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 23:08
    Nej men vad skriver jag.. det är ju inte JAG som är i storlek 36 på längden och 40 på bredden.. (iofs är jag lite för bred för min längd, men det hör ju inte riktigt hit) det är mina fötter som är för korta för sin bredd eller hur jag ska uttrycka mig... (låter skumt hur jag än skriver.. hoppas någon fattar..)

• Svar på tråden Skor för breda fötter..Snälla nån som vet??????
  • södertälje

Jag brukar var in på jober sport,och dom har inte bara sportskor utan allt från sandaler till finskor.Brukar passa på köpa när dom har nedsatta priser

• LykkeLee
    södertälje skrev 2009-06-06 12:31:36 följande:
    Jag brukar var in på jober sport,och dom har inte bara sportskor utan allt från sandaler till finskor.Brukar passa på köpa när dom har nedsatta priser
    Är det i Stockholm eller??
  • Atamon
    LykkeLee skrev 2009-06-06 12:25:52 följande:
    Var hittar jag Reiker i Sundsvall då??
    Helt säker är jag att de finns på Skoboden på Esplanaden inne i stan, mer osäker om Eurosko har dem
  • Harmoni123

Jag har samma problem som du... har dessutom hallux valgus (stavas?) men de här funkade kanon på mig
    www.skotornet.se/product_info.php&products_id=241&osCsid=821e208d46013eebd3b851a9fe316122

• Suck och suck

Frövi ligger i Gamla stan på
    Stora Nygatan 41. Inte så långt ifrån haket "Engelen" om du varit där? (Jag var stammis där för ett gäng år sen. )
    Du ser Slussen därifrån och Kungen på hästen (minns inte var det är för kung).
    Du ser på kartan som Frövi har annars.

• LykkeLee

Hittade till min lycka ett par jättefina Reiker skor i Härnösand.. dom satt skönt i RÄTT STORLEK! Tack snälla ni för hjälpen.. hade jag inte vetat vad jag skulle letat efter hade jag varit dömd till foppa-tofflor hela sommaren. Inte kul inte kul..

• Imperialiss

Ser att du hittat skor nu, vad kul! Men vill ändå ge ett tips.
    Jag har också "Kalle Anka fötter". Dom är i och för sig inte JÄTTEbreda, men tillräckligt för att ha svårare än de flesta andra att hitta skor där tassarna får plats.

Jag har kommit på att på de flesta Hälsokost har de helt okej skor, även för de lite mer bredfotade
    Jag köpte ett par vanlig sandaler och ett par klackskor med REMMAR på Hälsokost för min vecka sen. 450:-/st gick det på. Klackor med remmar liksom!! Gud så glad jag blev!
    Kan ju vara värt ett försök iaf

• sied

Hej! Jag är en kvinna som också har svårt att hitta skor i rätt storlek. Bestämde mig för att starta en sida med tips om företag som säljer kläder och skor online till långa, korta, storvuxna, storfotade, småfotade, bredfotade....människor. Vi är många som inte ingår i "standardmallen"! (hur många gör det egentligen??) Sidan heter www.sizes-for-you.com. Hoppas att den kan vara till hjälp!

• Mint

Kolla in Birkenstock, de har minst två bredder på alla skor och flera av dem tycker jag är sådana man nog skulle kunna ha till kjol.

Jag har beställt från footshopping.com flera gånger.

• Mint

Lägger till: eftersom det är inom EU riskerar du inte att få betala moms.

• LykkeLee

Nu har mina fina Rieker skor gått sönder och snart är det vinter.. hittar INGA skor som passar mina kalle anka fötter.. :(

• Mumselumsan

newlook.com har en speciell "avdelning" för oss med breda fötter. Frakten är aldrig mer än 5 pund och nu får man mycket för pengarna då pundet står så lågt

• skoproblem

Hej!

Kom in på den här tråden när jag googlade eftersom jag själv är på skojakt just nu.
    Har samma problem som du, men märkena Rieker och ofta Vagabond brukar ha skor som passar, Lycka till!

Svar på tråden Skor för breda fötter..Snälla nån som vet??????