linhen skrev 2009-06-04 12:47:47 följande:
Fast vad vet jag? Hon födde ju sin första hemma... Lite annat läge. Tror säker att de kan hävda att varje förlossning är individuell och att det inte alls är säkert att det går snabbt för dig denna gång. I övrigt har jag gjort en igångsättning och att föda barn som startar spontant är som en promenad i parken i jämförelse!
Jag har också hört att det ska vara jobbigt med en igångsättning, men jämför man det med att föda ensam hemma så... valet känns lätt. Har iofs också hört att det finns lika många erfarenheter av igångsättningar som det finns bland "vanliga" förlossningar - alltså att vissa tycker det är underbart och vissa tror att de ska dö.
aket skrev 2009-06-04 12:48:59 följande:
Hej, detta är precis något jag har funderat över också och ska ta upp med min BM nästa gång jag är där. Min 1:a föddes 5 timmar efter första värken och jag är också orolig över att inte hinna in den här gången, för vi måste ju lämna vår son hos någon först. Jag har tänkt att kanske ta en taxi själv först så får min man lämna sonen och sen åka in, men det är ju inte så kul att kanske få föda i en taxi ensam men en okänd människa heller. TS - har du pratat med din barnmorska?
Jag ska på inskrivning imorgon och kommer ta upp det på en gång. Är i v.12, men detta är något jag funderat över sedan dottern föddes och blev realistiskt när jag blev gravid i november (vilket tyvärr slutade i ma). Så tankarna har funnits länge.