15 årig tjej tillsammans med 25-årig man
Min kollega kom in till mig på jobbet idag och undrar vad han skall göra. Hans 15-åriga dotter har nu blivit tillsammans med en man på 25-år. Hans oro ligger inte bara i ålderskillnaden, utan framför allt i att hans dotter som hittills varit en skötsam tjej med "vettigt" umgänge, nu spenderar tiden med 25-åringen vars umgänga är allt annat än skötsamt. 25-åringen är känd både hos sociala myndigheter, hos polisen och är i allmänhetens ögon betraktad som en person med problem.
Min kollega är beredd att kasta sig i bilen och "hälsa" på honom. Jag och mamman har lugnat ner honom nu och hoppas på tips från andra vad som skall göras. Dottern lyssnar givetvis inte utan är kär upp över öronen i denna fantasktiska man. Tilläggas bör också att detta är dotterns första "relation".
Jag hoppas på svar från fler än bara er tjejer som själva träffade en äldre kille.
Min uppfattning är att något måste göras NU. Hade det varit min dotter hade jag redan "handgripligt" tacklat problemet på samma sätt som hennes pappa vill göra.
Hur har ni andra som upplevt det samma gjort?
Någom som har tips om hur man når fram och om det finns någon som kan bistå?
// Kollega, vän och själv pappa till en 15-årig dotter.