• kramiiis

Omdöme ÄD-kliniker

Hejsan!

Jag har precis fått avbryta min 5:e IVF och söker mig nu mot ÄD. Har varit i kontakt med dessa kliniker via mail och tycker de verkar seriösa.

Ava-kliniken i Åbo (www.avaclinic.com)
    Felicitas kliniken i Helsingfors (www.felicitas.fi)
    ART medica på island (www.artmedica.is)

Har ni här varit på någon av klinikerna?
    Någon man ska akta sig för?
    Har ni tips på andra kliniker? Helst där donatorerna har ett nordiskt utseende.

tack!
    Kramiiis

• Svar på tråden Omdöme ÄD-kliniker
  • Bette

Hej,

Jag rekommenderar AVA kliniken i Riga, jag tror att det är nästan 10 000 kr billigare än AVA klinikerna i Finland, Där ligger priset på 7200 euro drygt tror jag och i Riga 6450 euro. Gå in på deras hemsida och läs, det gjorde jag.

Bette

• Sleepingbeuty

Alla omdömen är så personliga.Man måste nästan kontakta de kliniker som finns och bilda sig en egen uppfattning av både behandling, priser och land.Goggla så hittar du massor av kliniker i hela Europa.

• kramiiis

tack så mycket bette! ska kolla dom oxå

sleepingbeuty: självklart är alla omdömen personliga. Men jag tycker ändå om att höra lite om vad ni andra tycker. Men att bilda sig en egen uppfattning måste man göra i vilket fall så därför har jag googlat och kollat på deras hemsidor och varit i kontakt via mail.

• hymafr

Jag har varit på AVA St Petersburg.

De har en jättefin klinik och en underbar läkare som verkligen får en att känna sig omhändertagen.

• mytrouble

Kramis: Jag var på Felicitaskliniken för insemination ett antal gånger för en hel del år sedan. Men jag har en mkt positiv minnesbild av dem. Tyckte dom var jättebra, lugna och fina {#lang_emotions_dreamer} Tyvärr lyckades aldrig beh då - men det kändes ändå så positivt och hoppfullt.

• sodkt

kramiiis Jag valde AVA Tammerfors, av den anledningen att de svarade mig snabbast och utforligast pa det fragebatteri jag hade till dem. Men aven att jag ville ha en donator med skandinaviskt look. Jag har fortf. god kontakt med dem under mina veckor, kanns speciellt skont da jag befinner mig pa andra sidan jordklotet, de har varit en god samtalpart sa har langt.

Vantetiden var 0 for mig, jag fick en donator redan vid forsta besoket, dvs 2 veckor efter jag bestamt mig for dem.

Lycka till med dina efterforskningar, det finna manga har pa FL som har betydligt mer erfarenheter an jag.

• kramiiis

sodkt: tack, det lät väldigt positivt! Kanske ska prata med dem oxå. har kontaktakt AVA i åbo och tycker de varit snabba på att svara, ska dit i slutet av juli. Låter bra med fortsatt kontakt även efteråt och att du fick vänta så kort tid.

I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • Nöjder

Vi har varit på Island för ett första besök. Mannen fryste ner sina simmare då. Lokalerna var väldigt fräscha och allt så fint ut. Läkaren var påläst och förtroendeingivande. Det är något billigare där, men resan dit är ganska dyr och man måste dela äggen med en annan om donatorn får fler än 10 ägg typ. De är lite sega på att svara på mail. De sa att de skulle kunna hitta donator ganska snabbt eftersom jag är ljus med blåa ögon och många av deras donatorer oxå har det.

• kramiiis

hoppaslina: tack för ditt svar och stort lycka till nu!

vi har nog bestämt oss för AVA i Åbo då det är lätt för oss att åka dit. Även om det är billigare på island så känns det som att man kommer upp mot samma summor inkl allt resande.

I don't want to loose control but I'm falling. I just can't believe it.
  • Lovis08

Hej!

Vi har varit i Åbo och varit nöjda med dem hittils. Nu lyckades vi på första försöket och fick våran son i juni 06.
    Vi håller just nu på med syskonförsök och skall förhoppningsvis tillbaka dit i september. vi har gjort 3 försök hittils som misslyckats. Om det beror på kliniken vet jag inte.
    Vi tycker i allafall att de är trevliga att ha att göra med och dom pratar Svenska.

Lycka till!

Svar på tråden Omdöme ÄD-kliniker