• lottie88

nån som vill trösta med att 3e gången gilt???

Har fått 2 missfall på rad nu, inga barn sen tidigare.. men känns ju nästan som man inte vågar bli gravid för de ska hända en tredje gång.. snälla skriv ni som lyckats, vill veta att de är många...!

• Svar på tråden nån som vill trösta med att 3e gången gilt???
  • BettanB
    lottie88 skrev 2009-05-28 05:50:29 följande:
    Okej.. engelsk bok va?? är inte så duktig på engelska att ja orka med de... Har alltid haft svårt för engelska:/ du vet ingen svensk??
    Nej, tyvärr inte. Men det finns, som sagt, mycket kunskap samlad i missfallstrådarna på fl. Du kan ju ha koll på dem och läsa iaf om du vill.
    Nosce Te Ipsum
  • lottie88

ska ja göra.. Tack för tipset.. Men nu börjar ja jobba snart:P

• Me81

har ett barn sen förut o råkat ut för två missfall..eller rättare sagt ma..hoppas nu på att d ska bli en tredje gång som håller!!!Lycka till

• lullbubb

Min kompis ska ha barn alldeles snart, första barnet. Hon hade som du, två (rätt tidiga) missfall innan.

• lottie88

jo de verka rätt vanligt med två missfall och sen att de går vägen.. då vi får hoppas de gör de för mig med.

• nitha1

Hejsan!
    Efter 3 missfall på 2 år fick jag 3 underbara efterlängtade barn i snabb takt.
    Har skrivit en bok om dessa underbara mirakel som du hittar delar av på www.kapitel1.se/anitha-ostlund/tre-anglar-och-tre-mirakel.
    Håller just nu på att leta ett förlag för att ge ut den.
    Den här boken letade jag själv efter när jag gång på gång fick missfall och sedan när jag äntligen blev gravid blev det ett enda strulande med sjukhusbesök och inläggningar. Inte alls den rosenröda dröm jag haft.
    Lycka till!!!

• lövet2

Nu hade jag ju barn sedan förut, så jag misströstade väl inte helt. Men 2 missfall i rad hade jag i alla fall, innan det kom en efterlängtad dotter ...

So, what´s the plan?
  • lottie88
    lövet2 skrev 2009-06-02 23:34:37 följande:
    Nu hade jag ju barn sedan förut, så jag misströstade väl inte helt. Men 2 missfall i rad hade jag i alla fall, innan det kom en efterlängtad dotter ...
    Klart de är en tröst iaf, du har ju haft dessa missfallen, de vill ju ingen ha, de är jujätte jobbigt:/
  • Kaktus7

Har haft två ofostriga grav under en kort period. Trodde helt klart att något var fel på någon utav oss. Och ville absolut inte tro på läkarnas förklaring "otur, slump". Men nu så har jag en bebis i magen!

LYCKA TILL! Någongång kommer det, på något sätt.

• palan

Vi fick två tidiga missfall innan vår dotter äntligen föddes.
    Man ska inte misströsta, trots att allt känns nattsvart när man är mitt uppe i sorgen, så finns där ändå hopp. Jag var i kontakt med en forskare inom missfall från Linköps Universitet, där han förklarade att i dagens läge är det oerhört sällan man inte får barn tillslut, om man fått missfall. Det är "bra" att man lyckas bli gravid!
    Som ovanstående talare redan sagt, det är sällan det blir fler än två missfall, och blir det ett tredje trots allt, så får man utredas och sen finns det fantastisk hjälp att få. Jag vet från egen erfarenhet att det där med att " det var inte meningen, det var säkert ngt fel på barnet, var glad att kroppen är så fantastisk och tar bort det icke livsdugliga" osv osv inte hjälper att höra. Man vet det. Man vill se ljuset i tunneln och veta att det finns hopp där på "andra sidan" . Mitt råd är att faktiskt undvika att läsa om de som får flera missfall. De är få, eftersom de som lyckas inte har tid eller behov att faktiskt sitta och skriva att allt bara är så bra.
    Jag har varit där du är. Nu har jag en dotter som gör livet fantastiskt. Du är snart där du med. Lycka till, jag håller tummarna för dig!!

• lottie88
    palan skrev 2009-06-08 00:16:26 följande:
    Vi fick två tidiga missfall innan vår dotter äntligen föddes. Man ska inte misströsta, trots att allt känns nattsvart när man är mitt uppe i sorgen, så finns där ändå hopp. Jag var i kontakt med en forskare inom missfall från Linköps Universitet, där han förklarade att i dagens läge är det oerhört sällan man inte får barn tillslut, om man fått missfall. Det är "bra" att man lyckas bli gravid! Som ovanstående talare redan sagt, det är sällan det blir fler än två missfall, och blir det ett tredje trots allt, så får man utredas och sen finns det fantastisk hjälp att få. Jag vet från egen erfarenhet att det där med att " det var inte meningen, det var säkert ngt fel på barnet, var glad att kroppen är så fantastisk och tar bort det icke livsdugliga" osv osv inte hjälper att höra. Man vet det. Man vill se ljuset i tunneln och veta att det finns hopp där på "andra sidan" . Mitt råd är att faktiskt undvika att läsa om de som får flera missfall. De är få, eftersom de som lyckas inte har tid eller behov att faktiskt sitta och skriva att allt bara är så bra. Jag har varit där du är. Nu har jag en dotter som gör livet fantastiskt. Du är snart där du med. Lycka till, jag håller tummarna för dig!!
    Tack så mkt känns bättre=)
    Tror de är på g här igen kanske.. Har diabtes så man märker de mkt fortare då har ja märkt:P de e de att missfallet va för 3 veckor sen, lite mer.. men illamående på morgonen mitt blodsocker sänks hela tiden (så märkte vi förra graviditeten). å igår när ja stod i ett provrum å skulle prova bikini, blev ja helt förskräckt. tittade ner på brösten, såg att ena bröstvårtan var knalllila. skev i princip till min pojkvän.. -Oj fan babay kolla vilken lila bröstvårta.. Han bara - men tyst med dig.. Haha..
    Tycker e va rätt kul..
    Ska till min diabetessköterksa idag, hon ska ta blodprov å se om ja har några gravhormoner=)
Svar på tråden nån som vill trösta med att 3e gången gilt???