• flygplan2

Ni som bor i Stockholm. Skulle ni kunna tänka er att flytta till Norrland eller södra Sverige?

Ni som bor i Stockholm. Skulle ni kunna tänka er att flytta till Norrland eller södra Sverige?

• Svar på tråden Ni som bor i Stockholm. Skulle ni kunna tänka er att flytta till Norrland eller södra Sverige?
  • 071001

Det tror jag inte eftersom jag gärna vill ha lite större stad och nära till Stockholm.
    Är gärna i norr på semestern och träffar släkten, men inte bo så långt upp.

• Manchester

Beror på vad du menar med Norrland och södra Sverige. Norrut kan jag tänka mig Dalarna (i och för sig inte Norrland) och möjligen Norrlandskusten, men inte allra högst upp. Det skulle bli för långt från släkt och vänner. Söderut är Göteborg och kanske delar av Småland eller Östergötland OK alternativ. Helst vill jag fortsätta bo i en någorlunda stor stad och jag vill absolut inte till Skåne. Där förstår jag inte vad de säger.

Å andra sidan lär vi aldrig kunna bo mer än max tio mil från Stockholm. Min man har ett jobb där han behöver vara i närheten av politik och myndigheter. Om vi ska flytta räcker det inte att han byter jobb utan han måste i så fall byta bransch.

• FruPriftis

Har flyttat från Stockholm till Småland, pga studier. Helt okej, allt finns ju här, klädaffärer, möbelaffärer, IKEA, fik, restauranger mm. Men det är ju LITET om man jämför med huvudstaden. Känns ju lite som en nedåtköp...
    Nu har jag två år kvar och det känns bra, för här vill jag inte bo hela livet.
    Men alla är ju olika! En bra sak är ju närheten till naturen, om man gillar den... ;)

Det värsta med att flytta en längre sträcka är väl alltid att man saknar sin familj och vänner, oavsett vart man flyttar från - till.
    Lycka till!

• Therese17

Jag skulle kunna flytta neråt mot Göteborg men inte uppåt tror jag, där får det vara semester bara :)

• flygplan2

Vad pluggar du?

FruPriftis skrev 2009-05-26 11:46:16 följande:
    Har flyttat från Stockholm till Småland, pga studier. Helt okej, allt finns ju här, klädaffärer, möbelaffärer, IKEA, fik, restauranger mm. Men det är ju LITET om man jämför med huvudstaden. Känns ju lite som en nedåtköp...Nu har jag två år kvar och det känns bra, för här vill jag inte bo hela livet. Men alla är ju olika! En bra sak är ju närheten till naturen, om man gillar den... ;)Det värsta med att flytta en längre sträcka är väl alltid att man saknar sin familj och vänner, oavsett vart man flyttar från - till. Lycka till!
  • Miss Lau

Inte om jag inte måste

Däremot skulle vi självklart flytta om vi var arbetslösa och kunde få jobb i en annan del av Sverige.

Svar på tråden Ni som bor i Stockholm. Skulle ni kunna tänka er att flytta till Norrland eller södra Sverige?