Min pojkvän väntar (kanske) barn med sitt ex
Jag och min kille har varit tillsammans i några månader. Några veckor in i förhållandet släpptes bomben. Hans ex är gravid..
De gjorde slut för flera månader sedan men hade "träffats" lite till och från. Sen träffade han mig och vi blev störtkära på direkten. Detta var naturligtvis inte populärt hon henne och hon försökte med det mesta för att han skulle gå till henne. Sen visade det sig alltså att hon var gravid och han är en av TRE möjliga pappor. I början använde hon sin graviditet som utpressning och sa att om han gjorde slut med mig så skulle hon göra abort. Min kille är helt förstörd han vill verkligen inte ha barn med henne (om det nu är han som är pappan) men ska naturligtvis finnas där för sitt barn. Historien är mycket mycket längre och mer komplicerad men jag vill inte skriva för mycket..
Detta kom verkligen som en chock mitt i våran nyförälskelse och dämpade den lite, men jag gjorde tidigt klart för honom att jag finns där för honom och stöttar honom i vad som än händer och nu känns det som om vi är starkare än någonsin.
Men jag är livrädd, jag är rädd för att hon kommer för all framtid försöka sätta käppar i hjulen för oss. Hon har gjort klart att hon hatar mig och vill inte ha något med mig att göra. Kan bara tänka mig hur de närmaste 18 åren kommer att bli.. Men jag älskar min kille och kommer att göra allt för honom och mitt (eventuellt) blivande bonusbarn. Vet egentligen inte vad jag ville med att skriva detta, kanske någon i någon likande situation har något råd...
En sak till, en barnmorska sa till min kille att han inte har några som helst rättigheter.. så kan det väl inte vara?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 00:48
Förövrigt så vägrar hon berätta när barnet ska födas.. skumt eller vad??