• Okara

Vi som blir föräldrar genom äggdonation

Hejsan,
    Efter vårt 10:e misslyckade IVF -försök ger vi upp och går vidare med äggdonation. Har fått tid för den första (och förhoppningsvis sista) behandlingen i Uppsala i början av augusti. Min barndomskompis kommer att vara känd donator åt oss (tydligen lite ovanligt men för oss känns det bäst att ha en känd donator).

Skulle vilja ha kontakt med andra som snart ska genomgå äggdonation så att vi kan följas åt och dela funderingar, känslor, med och motgångar både innan behandlingen, under graviditeten och då vi äntligen får våra efterlängtade barn.

• Svar på tråden Vi som blir föräldrar genom äggdonation
  • Hinos

Hej!
    Vi hade också en kvinnlig läkare och hon var jättebra, även de andra som jobbar där är bra och man får verkligen ett bra bemötande.

• geten

Hej,hej! Här är en till som snart ska genomgå äd, vi ska göra det å Rmc i Linköping och ser med spänning fram imot det. Vi har en okänd donator, hade funderingar på att ha min syster men så blev det inte.
    Rmc har ju dock sommar stängt under ett antal veckor så det blir efter det som vi får starta, känns mycket lättare att njuta av sommaren nu när man fått en start tid.

Vill bara passa på att önska alla Lycka till och en trevlig sommar!!!!!

/Geten

• Bette
    geten skrev 2009-06-16 09:48:43 följande:
    Hej,hej! Här är en till som snart ska genomgå äd, vi ska göra det å Rmc i Linköping och ser med spänning fram imot det. Vi har en okänd donator, hade funderingar på att ha min syster men så blev det inte. Rmc har ju dock sommar stängt under ett antal veckor så det blir efter det som vi får starta, känns mycket lättare att njuta av sommaren nu när man fått en start tid. Vill bara passa på att önska alla Lycka till och en trevlig sommar!!!!! /Geten
    Vad roligt att ni är i startgroparna, det kommer säkert att gå bra. Ha en trevlig sommar.

Bette
  • AmelieS

Roligt att flera har hittat till denna tråd. Jag förstår precis att det är lättare när man har ett datum att se fram emot, jag är likadan själv. Geten, kommer ni att göra korsdonation med syster kanske?

Jag är på ruvardag 12 idag och har hittills inte känt något, så hoppet har varit nästan helt borta. Det har varit några tunga dagar förstås. Idag känner jag mig nu på kvällen lite yr, svagt illamående och har lite molvärk/pirr i magen. Jag vill absolut inte ta ut något i förskott, men hoppet har ju väckts. Visst är man rädd att bli besviken. Jag har testdag på måndag den 22/6. Kommer nog inte testa i förväg.

Hoppas ni får en fin midsommar.

• geten

AmelieS: Det var tanken ifrån början men så blir det inte utan vi har en okänd donator och min syster ska inte donera... Vi blev väldigt överraskade att det gick så här fort för när vi var på Rmc i januari el om det var februari??? så sa de att väntetiden var ca 2år... Men det gör ingenting att vi får köra redan i höst

• Lovis08

Hej!

Har en liten pojk och vi försöker nu få syskon till honom. Vi har 5 frysisar kvar i Åbo så nu gäller det.

Vi skall göra vårt fjärde försök nu i höst. Funkar inte det funderar vi på adoption! Hur länge skall man försöka egentligen! ? Någon mer som är på G till hösten?

• Hinos

Vi ska preliminärt göra ET den 20 juli, får veta den 6 juli då vi ska på andra ultraljudet. Det är lite spännade... man kan ju inte ha allt för höga förväntningar fast man har det ändå.
    Har ni satt dit ett eller två ägg?

• Rödhåriga tjejen

Jag hoppas vara på G till hösten med ÄD behandling. Skall åka till Riga snart på mitt första besök inför att göra behandling. Det pirrar i magen.

• FruCavallin

Hejsan!
    här hoppar jag in:)
    Står i kö för äggdonation på RMC i Malmö.
    Har vi tur är det dags på senhösten men det beror på de som är inne i det just nu!!
    Vi har 3 IVF försök bakom oss och 4 lååånga år.

• Hinos

Lycka till Rödluvan71, de är så proffsiga i Riga så det är inget problem. Vi hade gjort en ordlista som vi hade med oss och skrivit ut den på hemsidan och det var bra för de pratar inte svenska...

• Rödhåriga tjejen

Hinos: Tack! såg inte ditt inlägg förrän nu. Det gick bra i Riga. Om du vill ha ett sight seeing tips i Riga (om du skulle få tid över nu när du är där) så gå och titta på marknaden i de gamla zeppelinar-hangarerna.

• Hinos

Vi hamnade där då vi skulle till stationen, vi trodde det var där.
    Nu är vi hemma med två små knyten som vi hoppas ska växa och frodas...

• Bette
    Hinos skrev 2009-07-21 15:42:39 följande:
    Vi hamnade där då vi skulle till stationen, vi trodde det var där. Nu är vi hemma med två små knyten som vi hoppas ska växa och frodas...
    Hoppas att ni får plus på stickan efter ruvningen.

Bette
  • Hinos

Tack
    Fick idag en liten blödning och hjärtat nästan stannade, åkte direkt hem och ligger nu i sängen och vilar och hoppas det ska gå över!!
    Annars har jag mått bra och det är ju idag en vecka sen jag gjorde ET

• Bette
    Hinos skrev 2009-07-27 15:31:11 följande:
    TackFick idag en liten blödning och hjärtat nästan stannade, åkte direkt hem och ligger nu i sängen och vilar och hoppas det ska gå över!!Annars har jag mått bra och det är ju idag en vecka sen jag gjorde ET
    Det kanske var en nidblödning, alltså då embryot fäster. Ta det bara lugnt.

Kram

Bette
  • UG82

Vi har just anmält oss till äggdonation. Har ni köat länge?

• Bette
    UG82 skrev 2009-08-21 23:54:35 följande:
    Vi har just anmält oss till äggdonation. Har ni köat länge?
    Har bara en liten fråga, varför ska du göra äggdonation om du har en liten kille sedan tidigare? Vi har gjort vår beh i Riga och där är det ingen kö. Valde att skippa Sverige helt  och hållet då det är tre års kö här vad jag hört.

Bette
Svar på tråden Vi som blir föräldrar genom äggdonation