Anatea skrev 2009-08-17 16:42:58 följande:
Hallå tjejer! Jag måste få fråga Diorlover och Lalalong om ni har fått någon mage än? På mig syns det när jag sappnar av, drar jag in magen finns ingenting där. Inte ens en liiiten bula. Det kan väl inte vara normalt i v.19? Jag känner bebisen varje dag nu, men är så orolig nu istället för att den ska vara för liten... Har RUL imorgon, så då får vi väl svar. Usch, är så orolig.
Mja.. alltså... nä... det beror på hur man ser det
Jag är mycket kraftigt överviktig och vet man inte att jag är gravid så kan man inte se det. Men det kan man å andra sidan inte i vecka 40 heller. I alla fall inte med Klara. Finns inte en chans att någon hade kunnat gissa det. Och så är det naturligtvis också denna gången.
Dock är det så att magen blir högre och sticker ut på ett annat sätt än vad den gör i vanliga fall, så vet man om det så tänker man nog på att det är så. Min mage har blivit rätt mycket högre under tuttarna (nä, jag vet att bebisen inte ligger där men den trycker ju på allt annat underifrån så att säga).
Ang din mage så kan jag bara säga att det är så hemskt olika! Jag vet de som fått en jättemage snabbt, men sen har den inte vuxit på jättelänge, jag vet de som haft en liten, som du, länge och sen har det bara sagt pang i vecka 25-30 och jag vet även de som haft en liten och söt mage hela vägen trots att bebisen mått jättebra!
Känner du bebben varje dag, så är det ju ett jättebra tecken på att den mår bra och lever och frodas
Jättelycka till i morgon!!!
Själv ska jag i övermorgon.
Var ett tag helt bestämd på att skita i det. Jag vågade inte. Ville inte få ett negativt besked.
Men sen förra veckan så har jag känt rörelser varje dag och nu känns det mycket bättre, så nu ska det bara bli spännande
Har ett litet problem dock och det är att vi inte får tag på barnvakt till Klara, så jag måste kanske åka själv