• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Anatea

Hallå tjejer!

Jag måste få fråga Diorlover och Lalalong om ni har fått någon mage än? På mig syns det när jag sappnar av, drar jag in magen finns ingenting där. Inte ens en liiiten bula.

Det kan väl inte vara normalt i v.19?

Jag känner bebisen varje dag nu, men är så orolig nu istället för att den ska vara för liten... Har RUL imorgon, så då får vi väl svar. Usch, är så orolig.

• Lalalong
    Anatea skrev 2009-08-17 16:42:58 följande:
    Hallå tjejer! Jag måste få fråga Diorlover och Lalalong om ni har fått någon mage än? På mig syns det när jag sappnar av, drar jag in magen finns ingenting där. Inte ens en liiiten bula. Det kan väl inte vara normalt i v.19? Jag känner bebisen varje dag nu, men är så orolig nu istället för att den ska vara för liten... Har RUL imorgon, så då får vi väl svar. Usch, är så orolig.
    Mja.. alltså... nä... det beror på hur man ser det
    Jag är mycket kraftigt överviktig och vet man inte att jag är gravid så kan man inte se det. Men det kan man å andra sidan inte i vecka 40 heller. I alla fall inte med Klara. Finns inte en chans att någon hade kunnat gissa det. Och så är det naturligtvis också denna gången.
    Dock är det så att magen blir högre och sticker ut på ett annat sätt än vad den gör i vanliga fall, så vet man om det så tänker man nog på att det är så. Min mage har blivit rätt mycket högre under tuttarna (nä, jag vet att bebisen inte ligger där men den trycker ju på allt annat underifrån så att säga).

Ang din mage så kan jag bara säga att det är så hemskt olika! Jag vet de som fått en jättemage snabbt, men sen har den inte vuxit på jättelänge, jag vet de som haft en liten, som du, länge och sen har det bara sagt pang i vecka 25-30 och jag vet även de som haft en liten och söt mage hela vägen trots att bebisen mått jättebra!
    Känner du bebben varje dag, så är det ju ett jättebra tecken på att den mår bra och lever och frodas

Jättelycka till i morgon!!!

Själv ska jag i övermorgon.
    Var ett tag helt bestämd på att skita i det. Jag vågade inte. Ville inte få ett negativt besked.
    Men sen förra veckan så har jag känt rörelser varje dag och nu känns det mycket bättre, så nu ska det bara bli spännande
    Har ett litet problem dock och det är att vi inte får tag på barnvakt till Klara, så jag måste kanske åka själv
  • Anatea

Hallå igen!

Ville bara uppdatera och tala om att vårat UL gick fint. Det var en frisk krabat där inne som låg och vinkade åt oss!

Blev som jag trodde flyttad, men inte så mycket som jag trodde utan bara 4 dagar, nytt BF 10 januari 2010, så jag är idag i v.19+1, snart halvvägs! Jisses så fort det gått.
    Lycka till ni andra som har UL i dagarna!

• lottizm

härligt Anatea att allt såg bra ut! jag har nupp-test den nästa torsdag... tiden går lååångsamt...

• Lalalong
    Anatea skrev 2009-08-18 16:48:44 följande:
    Hallå igen! Ville bara uppdatera och tala om att vårat UL gick fint. Det var en frisk krabat där inne som låg och vinkade åt oss! Blev som jag trodde flyttad, men inte så mycket som jag trodde utan bara 4 dagar, nytt BF 10 januari 2010, så jag är idag i v.19+1, snart halvvägs! Jisses så fort det gått. Lycka till ni andra som har UL i dagarna!
    Grattis!! Gud vad roligt
    Jag har UL i morgon och är så spänd och nyfiken.
    Jag vet att jag kommer flyttas ca en vecka, så den veckan räknar jag redan själv efter. Enligt snurran hos BM skulle jag vara i 18+5 i dag, men jag räknar själv att jag är i 17+5 eftersom jag har 5 veckors menscykel. Men det ska bli häftigt att få se vilket datum det blir på pappret. Även om det spelar mindre roll egentligen... någon gång kring den 20/1 blir det, men det känns ändå kul på något vis att få ett datum
    Och att få se så klart och känna det mer verkligt!! Längtar!
  • Irma

Anatea: Grattis

Lottizm Lalalong: Snart är det dags för er också Spännande!

• Bebislängtan82

Anatea: Grattis

Är 2010 vårt år
  • Anatea
    Lalalong skrev 2009-08-18 17:29:44 följande:
    Grattis!! Gud vad roligt Jag har UL i morgon och är så spänd och nyfiken. Jag vet att jag kommer flyttas ca en vecka, så den veckan räknar jag redan själv efter. Enligt snurran hos BM skulle jag vara i 18+5 i dag, men jag räknar själv att jag är i 17+5 eftersom jag har 5 veckors menscykel. Men det ska bli häftigt att få se vilket datum det blir på pappret. Även om det spelar mindre roll egentligen... någon gång kring den 20/1 blir det, men det känns ändå kul på något vis att få ett datum Och att få se så klart och känna det mer verkligt!! Längtar!
    Hur gick det på UL?
  • Lalalong
    Anatea skrev 2009-08-21 17:30:55 följande:
    Hur gick det på UL?
    Jag vet inte riktigt...
    Jo, alltså allt var bra så till vida att bebisen levde och sparkade och hade sig
    Men jag är ju väldigt överviktig så hon sa först
    "Så brukar vi vilja titta på missbildningar men du är ju rätt kraftig så det blir mest grötigt". Det funderade jag inte så mycket över men sen när vi skulle gå så sa jag
    "Vad skönt att se att allt var bra" (Då menade jag att den levde... med tanke på tidigare mf och blödningar i denna graviditet). Då la hon handen på min arm och sa
    "Ja, vad vi kunde se"

Gick därifrån och visste inte riktigt vad jag skulle känna...
    Men jag vet att Boogs lever och det är ju faktiskt det viktigaste
  • Anatea

Men...
    Vilket konstigt svar.
    Men skönt att se att den lill* levde och verkade må bra!

• Irma

Lalalong: Å vad skönt att det såg bra ut
    Men håller med, vilken konstig kommentar.... Klumpigt sagt.

• snigelkatt

Fick min mens i morse
    Den kom på dag 26 denna månaden med, fan vad ledsen jag är.
    Som vanligt trodde jag benhårt på att det var vår tur denna månaden (ömma bröst, molvärk, gråter för allt, you name it....)
    Usch, nu känns det som om man bara vill ge upp alltihopa, det blir ju ingen bebis ändå hur jäkla bra vi än prickar ÄL!
    Nu lägger jag ner det här med ÄL stickor och skit, och väntar istället på IVFstarten till våren.
    fan fan fan fan

• Irma

Snigelkatt: Jäkla skitmens Kom och tänka på en sak. Det kan inte vara så att du får väldigt tidiga missfall? Alltså, om jag inte minns det fel så hinner knappt embryot fastna innan det sticker igen när det handlar om immunologiska orsaker? För att kroppen uppfatttar infästningen som ett sår? Har för mig att jag läst något om det i Beers bok. Jäkla tråkigt är det iallafall
    Låter som en bra plan att skita i ÄL. Det är så stressande och en riktig lustdödare...

• Bebislängtan82

Hur går det för alla?

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3