• Anonym (Armhålan)

Jobbigt! gulgrön i armhålan

Åh, jag tycker det är så skämmigt! Hur får man bort den där gröngula färgen i armhålan? Varför blir det så missfärgat? En del människor har ju lixom ingen färg där alls men jag har en färg som gör att jag helst går utan linne på sommaren, eller iallafall ser till att ha armarna nere :(

Ursh det är så jobbigt! Snälla kom med tips...

/Armhålan

• Svar på tråden Jobbigt! gulgrön i armhålan
  • Anonym (Armhålan)

Puff....är jag ensam om detta?

• Klåfingerapa

förlåt men det lät så roligt att du hellre går UTAN linne

det är nog vanligt med lite missfärgningar i armhålorna... kan ju bli av deodorant eller om man haft deo på sig när man solat armhålorna.

• Anonym (Armhålan)

:P ja jag såg det nu...
    Men hur får jag bort det? jag tycker att det är så skämmigt

• Anonym (Mer bara mörk)

Gulgrön kan jag inte hålla med om.. men jag har alltid varit mörk där. och det går inte heller bort.. många tror väl att man är skitig. Jag har dock börjat lära mig att strunta i vad folk tycker..
    Något mer som är irriterande är faktiskt att jag har fått en brun prick efter bh-bygeln på ena sidan oxå.. och det går inte helle bort.. *morr*
    bara att leva med det!! =)

• Anonym (Armhålan)

Ok..jag vill inte leva med det...det är det som är problemet...önskar att man kunde skrubba bort det! åhh :(

• Anonym (Mer bara mörk)

Du kanske kan gå in och rådfråga på nån skönhetssalong.
    Dom borde väl veta.. eller på nåt hälsocenter av något slag..

• Anonym (Armhålan)

mm, tänk om jag hade det modet :)

• Anonym (Mer bara mörk)

Du är långt ifrån ensam om att lida av det.. dom har nog varit med om det förr..
    annars får du väl söka om "behandling" på internet.. =)

• Anonym (Armhålan)

jo, jag letar nu efter något som kanske kan hjälpa mig....är fasen beredd på att göra nästan allt!

• Anonym (citronen)

Vet inte hur väl detta stämmer men jag har hört/läst att citronsaft kan bleka huden. Man kan dela en citron och gnugga på det specifika stället varje dag så kan märken blekna efter en tid.

• Anonym (?)

Är man (smuts-) brun i armhålorna tyder det på metabol rubbning såsom övervikt, fetma, diabetes (insulinresistens) mm. Det kan bli bättre om man går ner i vikt.

Gulgrön har jag aldrig hört talas om.

• Anonym (Armhålan)

jag är varken tjock, överviktig eller har diabetes... får väl testa citronen :)

• The Man

Annars brukar läkare kunna ge ganska bra upplysningar om vad man kan göra åt kroppsliga problem...

• Anonym (Jag med)

Hej TS,

jag hittade denna gamla tråd vid googling, då jag har precis samma problem som du. Klurade du ut vad det berodde på? Och vad man kan göra åt det?

Svar på tråden Jobbigt! gulgrön i armhålan