• ErikochOskar

Älskar min bonus son

Är bara lite nyfiken på om de e så ovanligt att jag som bonusmamma kan säga att jag älskar min bonus son....Jag hänger väldigt mycke i Styv/Bonus trådarna här på fl och hittar väldigt sälla (nästan aldrig) bonusföräldrar som älskar sina bonusbarn...Jag kan med handen på hjärtat säga att jag älskar honom precis lika mycke som jag älskar våra två gemensamma söner, jag skulle gå genom eld för alla "våra" pojkar.

Jag har verkligen en jätte bra Biomamma oxå som jag kommer jätte bra överäns med och vi verkligen respekterar varnandra, hon respekerar verkligen våran familj. Hon säger att hon inte kunde tänka sig någon bettre bonusmamma till sin son och att jag har fåtta hans pappa å bli en bättre pappa till deras gemansamma son, far å son hade inte så bra relation när jag träffa honom. Han var en ganska omogen pappa.

Jag tror att mina situation är ganska ovanlig...eller?? *Nyfiken*

• Svar på tråden Älskar min bonus son
  • ErikochOskar

Allt blir så himla mycke lättare när man respekter varandra....man få ge å ta...de har man nytta av i de långa loppet.... Barnet/barnen mår ju så otroligt mycke bättre när man kan umgås utan massa sura miner...

• Von Ellsen
    ErikochOskar skrev 2009-05-21 09:07:37 följande:
    Är bara lite nyfiken på om de e så ovanligt att jag som bonusmamma kan säga att jag älskar min bonus son....Jag hänger väldigt mycke i Styv/Bonus trådarna här på fl och hittar väldigt sälla (nästan aldrig) bonusföräldrar som älskar sina bonusbarn...Jag kan med handen på hjärtat säga att jag älskar honom precis lika mycke som jag älskar våra två gemensamma söner, jag skulle gå genom eld för alla "våra" pojkar. Jag har verkligen en jätte bra Biomamma oxå som jag kommer jätte bra överäns med och vi verkligen respekterar varnandra, hon respekerar verkligen våran familj. Hon säger att hon inte kunde tänka sig någon bettre bonusmamma till sin son och att jag har fåtta hans pappa å bli en bättre pappa till deras gemansamma son, far å son hade inte så bra relation när jag träffa honom. Han var en ganska omogen pappa.Jag tror att mina situation är ganska ovanlig...eller?? *Nyfiken*
    Jättefint! Jag hoppas jag blir som dig om jag någonsin får bonusbarn!=)
  • jag mfl

Jag har varit bonus mamma i över 11 år & älskar dom.

Har oxå uppfattat det som svårt att kunna älska bonusbarn.

Men måste säga att jag blir så avis när du berättar om din & biomammans relation.
    Precis så hoppades jag få det, & jösses att jag har försökt.
    Men blev väll mest utskrattad då :(

Men ändå, väldigt roligt att höra att det fins & hoppas det sprider sig! :)

• Helle333
    Är bara lite nyfiken på om de e så ovanligt att jag som bonusmamma kan säga att jag älskar min bonus son....Jag hänger väldigt mycke i Styv/Bonus trådarna här på fl och hittar väldigt sälla (nästan aldrig) bonusföräldrar som älskar sina bonusbarn...Jag kan med handen på hjärtat säga att jag älskar honom precis lika mycke som jag älskar våra två gemensamma söner, jag skulle gå genom eld för alla "våra" pojkar. Jag har verkligen en jätte bra Biomamma oxå som jag kommer jätte bra överäns med och vi verkligen respekterar varnandra, hon respekerar verkligen våran familj. Hon säger att hon inte kunde tänka sig någon bettre bonusmamma till sin son och att jag har fåtta hans pappa å bli en bättre pappa till deras gemansamma son, far å son hade inte så bra relation när jag träffa honom. Han var en ganska omogen pappa.Jag tror att mina situation är ganska ovanlig...eller?? *Nyfiken*
    Vad härligt! Jag blir glad både för din skull men mest för barnens skull. Jag tycker det är jättehemskt med alla styvföräldrar som stannar kvar hos personer som har barn som styvföräldern hatar. Det är oerhört elakt mot barn att utsättas för det. Det är hemskt att föräldern till barnet stannar kvar hos en person som hatar hans/hennes barn.
  • SaramedM

Den här tråden gav mig lite hopp för nr amn som numer vuxen styvbarn läser här på FL blir man minst sagt uppgiven

Mina barn och andras ungar verkar vara det som gäller

Ni är bonusmammor värda namnet

• ErikochOskar

Tack alla :) som uppskattar denna tråden...Jag tyckte den behövdes, och att de finns en annan sida av att vara bonusförälder.
    Jag vet att min bonus har de nog så bra ett barn kan ha de som har separerade föräldrar. För jag vet att han mammas sambo älskar honom som sitt eget precis som jag gör...så ha har fyra personer sm ger honom så mycke kärlek man kan ge till ett barn...så han blir trött på alla pussar å kramar :)

Och jag kan bara ge ett råd till alla som går in i ett förhålande där de redan finns barn....PRATA PRATA PRATA....Och ge efter och håll lite god min i början....de lönar sig mångdubbelt i slutet :))

Kram kram

• The past is now
    Men nej du är inte ensam! Jag har också en bonusson som är helt underbar och jag önskar att han var vår! Jag ser honom som vår och vi är en stor härlig familj.
  • Plude

Älskar min bonus av hela hjärtat!

Har inga biologiska barn än, men det tror jag inte spelar så stor roll i min kärlek till bonusen.
    Relationen med bion är inte så bra men det påverkar inte mina känslor, det är ju ungen jag älskar!!

Ja heja oss underbar bonusmammor som älskar så det gör ont ibland!
    Och heja våra underbara bonusar som ger oss så mycket glädje!

• Sesamfrö

Jag har en bonustjej som jag älskar precis lika mycket som min dotter.. Hon är underbar och fungerar verkligen med mej och dottern och min dotter kommer superbra överens med min sambo.. Och jag kommer verkligen överens med biomamman också fast vi inte talas vid så ofta..

• me sazza

Jag älskar min bonusdotter oxå!! kul att se att de finns fler här som inte gör skillnad på dina o mina utan att de e våra barn!!
    Vi har flickan hos oss på heltid sen 1,5år tillbaka, förutom att hon hälsar på sin mamma runt jul o nån gång på sommaren. (Tidigare var de bara varann helg).
    har faktiskt idag lämnat tjejen till sin mamma, så nu ska hon vara iväg 2-3 veckor.
    De var en pärs kan jag säg.. satt o böla i bilen efter vi hade sagt hejdå, då hon precis när jag trodde jag klarade o hålla tillbaka allt säger " jag kommer sakna dig mamma".. att man e höggravid gör de ju inte lättare heller...
    åhh gud vad jag redan saknar henne!!

• Nadjis

jag har inga bonusbarn, men har varit och är bonusbarn själv. Jag blir glad av ditt inlägg ts, precis så var min bonusmamma och är fortfarande. Skönt att läsa något positivt om bonusar, verkar bara vara omogna kvinnor som vill komma först hos sin sambo och inte respekterar sina bonusbarn för fem öre som skriver annars!

• Ciccio

Även jag vill tacka alla som skrivit den här tråden, den behövs verkligen! Jag är bonusmamma till en liten härlig kille på 2 år, och vi planerar att ge honom ett syskon inom en beskådlig framtid. Jag skulle inte stanna i min relation om jag inte hade trivts med bonussonen, det skulle inte vara rättvist mot någon.

Har märkt att jag har en väl förankrad bild om kärnfamiljen och hur mitt liv skulle se ut, och det är lite av en sorg att släppa den bilden. Men samtidigt vet jag att alla familjer har problem, det är bara att kavla upp ärmarna och kämpa på. Huvudsaken är att jag och min sambo älskar varandra, då vet jag att vi har förutsättningar att lösa alla problem.

Eftersom vi blev kära innan min sambo hade skilt sig från sitt ex kommer jag nog alltid att vara hatad av henne, men jag kan inte göra något åt det annat än att respektera henne. Och hoppas att hon gör detsamma en dag.

Lev väl och spara inte på kärleken!

Svar på tråden Älskar min bonus son