Min mentala ork har tagit slut
Jag har PCO.
Nu har vi försökt bli gravid i ett och ett halvt år utan att ens få tll en ägglossning. Antingen inga eller för många ägg. Har försökt med både tabletter och sprutor.
Idag pratade jag med läkaren och fick då veta att vi båda måste komma dit på ett möte innan dom ens kan skicka en remiss till IVF-kliniken i Umeå och det mötet kan inte ske förrän i höst, för att dom inte har nog resurser nu över sommaren.
Och när jag frågar hur länge läkaren hon uppskattar att det kommer ta innan vi kan börja, för jag vill ju att det ska gå så snbbt som möjligt, får jag till svar att du är ju så ung, du är ju bara 24år, vi brukar inte satsa på ivf förrän man fyllt 32, man ska inte stressa.
Hur kan man vara så okänslig?
Jag har velat ha barn i ett och ett halvt år tillbaka, i 550 dagar, då spelar det ingen roll hur jävla ung jag är och att man inte ska stressa. Jag önskar hon fick gå i mina skor en dag och känna hur det känns.
Att dagligen se gravida tjejer, föräldrar leka med sina barn, läsa bloggar om folk som är gravida eller redan har barn och inte veta om jag någonsin kommer att få bli gravid och få egna barn, det är så psykiskt påfrestande så jag tror jag måste få hjälp av en psykolog snart för jag orkar inte bära det här själv.
Hade hon inte ens i en liten mening kunnat uttrycka lite förståelse för hur jobbigt det här är? Min ålder spelar ingen roll tycker jag. Hade jag varit 17 och försökt lika länge så hade jag varit precis lika ledsen.
Om det är någon därute som känner sig nedbruten, trött och ledsen så ska ni veta att jag har förståelse för eran situation.