• Anonym (noob)

Tradolan?

Vet inte var jag ska lägga det här men jag chansar här.

Har ont, tandvärk, inget som hjälper och fick tradolan retard 100mg av en vän, har inte vågat ta dem tidigare, är livrädd för att jag ska bli påverkad på något sätt, kan verkligen inget om såna tabletter och har aldrig tagit förut.
    Idag hade jag så ont och inget annat hemma (eeze hjälper annars ganska bra) så jag delade en tradolan och tog.
    Tänkte nu gå ut på stan men är lite orolig för att jag ska börja må dåligt av tabletten, vet att det är en liiten dos men jag är rätt nojjig ändå, kan någon lugna mig och ge mig lite fakta?
    Har sökt runt lite på nätet men det "bästa" man hittar är flashbacks tramadol-missbrukstrådar där de diskuterar HUR man ska få rus, jag vill ju INTE ha något, bara att smärtan ska gå bort.

VET att jag borde gå till tandläkaren men jag har verkligen inte råd, har varit in två ggr för samma tand akut och de säger att de ska rotfylla, men det kommer kosta mig ca 3000:- och det är inget jag har råd med nu, håller dock på att spara ihop.

Men som sagt, kan någon bara ge mig lite fakta?
    Är det någon risk att bli illamående eller yr eller liknande eller är det lugnt att gå på stan (apoteket och köpa gamla hederliga eeze).

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tradolan?
  • Anonym
    k girl skrev 2009-05-26 10:09:43 följande:
    Jag tror knappt vad jag läser. Att sitta och uppmuntra andra till dela med sig av Dexofen är ren idioti. Jag vet folk som har dött av att äta Dexofen (på grund av något så jäkla enkelt som en Dexofen och en folköl). Själv upphörde jag att äta det för ungefär tio år sedan. Visst är den effektiv, men det är också bland de mest farliga tabletterna man kan äta om man inte vet vad man gör. På mig är tradolan väldigt effektivt, men beroende lite på hur jag mår kan jag känna av det rätt kraftigt. Första gångerna jag tog det kände jag mig full. Men det är individuellt. Eftersom det funkar med Eeze och alvedon tycker jag att du kan fortsätta med det. Dock kan du faktiskt istället köpa Diclofenac T, som är samma preparat (diklofenakkalium) men billigare per tablett.
    Och vill du ha det ännu billigare köper du Voltaren istället för Diklofenak eftersom det kostar hälften så mkt nästan per tablett.
  • k girl

Jag visste inte att Voltaren T fanns receptfritt, men det är också samma substans som Eeze och Diclofenac T innehåller.

• Anonym
    k girl skrev 2009-05-26 10:39:15 följande:
    Jag visste inte att Voltaren T fanns receptfritt, men det är också samma substans som Eeze och Diclofenac T innehåller.
    Jupp, finns både som gel och tablett receptfritt.
    Voltaren: 20 tabletter 54,50 kr
    Diclofenac: 10 tabletter 44 kr
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2009-05-26 09:58:13 följande:
    På sjukhuset jag jobbat på narkotikaklassades Tradolan förra året.
    Du tror inte att det gäller över hela Sverige?
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2009-05-26 19:39:46 följande:
    Du tror inte att det gäller över hela Sverige?
    Ja, men det tar jag som en självklarhet att alla förstå. Kunde iofs ha formulerat mig bättre.
  • Anonym

Det tar 1 år att narkotika klassa ett preparat och då sker det överallt. Enligt mina uppgifter är det ännu inte så utan att de undersöker möjligheterna för det.

Det krävs ingen särskild receptblankett för tradolan och därmed är INTE det narkotikaklassat.

• Anonym

Jag ska rätta mig själv:

Tramadol som också säljs under namnen Nobligan, Tiparol och Tradolan har nu narkotikaklassficerats av Läkemedelsverket. Det likställer substansen med de två andra svaga opioiderna kodein och dextropropoxifen som sedan länge är narkotikaklassade. Men till skillnad mot de substanserna behövs inte särskild receptblankett för att skriva ut tramadol-preparat.

• Anonym

Det finns en djungel av bra och verksamma både receptfria läkemedel och receptbelagda, vissa sämre för kroppen än andra.

Men var klassas t.ex. Tramamerck retard 100mg depottabletter?
    För inte är väl dom narkotikaklassade? men mycket effektiva smärtlindrare

• DreamBitch
    Anonym skrev 2009-05-27 08:45:55 följande:
    Det finns en djungel av bra och verksamma både receptfria läkemedel och receptbelagda, vissa sämre för kroppen än andra. Men var klassas t.ex. Tramamerck retard 100mg depottabletter? För inte är väl dom narkotikaklassade? men mycket effektiva smärtlindrare
    Tramamerck retard 100mg ÄR tramadol. Det är det verksamma ämnet som klassas, inte namnet på tabletten.
  • Maggis Nervis

Godmorgon!

Var snälla och håll er till ämnet i ts.

KR är inte till för att föra en allmän tablettdisk.

eller etik runt den samma.

Ha en fortsatt trevlig dag.

//Moderator

Fuck Google, ask me
Svar på tråden Tradolan?