amma 1-åring offentligt?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?
Bryr mig inte. Det är upp till var oc h en!
Råden är lika för mammor som äter dåligt och mammor som äter bra, de kan inte ge olika råd. Äter du bra kan då i princip helamma hela första året, men fuskar du mycket med maten så är det bra att komplettera. Men då handlar det inte om några stora mängder utan ett mål räcker.
Det är inte riktigt sant. Ett barn på 6 månader behöver sällan mer än bröstmjölk. Rekomendationen går ut på att barnet ska börja med smakpotioner för att någon eller några månader senare kunna tillfredställa behovet av mer näring.
Råden är gjorda för "dumsnutar" som inte kan tänka själva och då måste de ta till med god marginal. Tyvärr ger det negativa följder i och med att många mammor tror att det är tvunget att barnet byter ut ett eller flera mål redan vid 6 månader. Hade de varit mer nyanserade i sina råd och även berättat att behovet inte kommer föres senare och att mammans kost är viktig så kanske fler hade ammat längre. Alla vill sina barn det bästa och då följer man råd från "experter" även om man inte riktigt vet vad som är bäst. Man vill ju ta det säkra före det osäkra.
självklart ska man amma en ettåring offentligt om man vill
men hallå; 1år e väl inte gammalt? eller?
skillnad vore det väl om det var en 3-4åring eller nåt jue...
Amma är lugnt. Däremot har jag hört historier om föräldrar som lägger upp ungarna på cafébordet och byter blöja. Där går min gräns i alla fall.
Jag bryr mig inte. Man kan ju skylla sig med en snuttefilt eller dylikt om man ska amma ute.
eller så kan man skylla på andra.
de kan helt enkelt skylla sig själva.
Jag vill verkligen veta hur många kvinnor i dagens Sverige som "flashar" brösten, jag tror aldrig jag har sett nån som inte gör det diskret. Hur många kvinnor har ni sett på ett café som knäpper upp blusen, knäpper ner amningsbhn, låter bröstet hänga ut, går och hämtar sin skrikande unge, lägger bebisen till bröstet och börjar amma?
Jag skulle tänka att det var gulligt och hoppas att jag kan amma mitt framtida barn tills det är minst ett år som jag gjort med mina andra. Som f.ö. är friska utan allergier trots allergianlag från både min och mannens sidor. Jag tror att det var den långa ammningen som gjorde susen.