• NathalieKristian

Våran Nova <3

Våran lilla prinsessa kom i v 34+1 :D

Undrar lite om när man kan visa upp henne för folk?!

hon blir 3 veckor imorn.. alltså v37 om hon skulle legat i magen.

har ni några andra tips så kom gärna med dom..

Kramar till er andra med prematur bebisar

• Svar på tråden Våran Nova <3
  • viseversa

Min dotter är född i v 36 och räknades som prematur. men v 34 är ju tidigare som sagt var. vi var lite försiktiga med att träffa förkylda personer. men annars var vi inte så oroliga. hon var ju ionte extreemt tidig trots allt. tror det är okej att träffa folk. dom kanske inte behöver pussa henne på munnen. GRATTIS föresten.

• I have a kid
    NathalieKristian skrev 2009-05-16 07:46:07 följande:
    Våran lilla prinsessa kom i v 34+1 :DUndrar lite om när man kan visa upp henne för folk?!hon blir 3 veckor imorn.. alltså v37 om hon skulle legat i magen.har ni några andra tips så kom gärna med dom..Kramar till er andra med prematur bebisar
    vecka 34 är är inte så mkt prematurt. Men som med alla nyfödda så ska man inte vara bland folk osm hostar osv.. då kan dom ju få rs

Men min dotter föddes vecka 29+4 & vi visade då upp henne för folk osv då hon var på neo självfallet inte sjuka. Sen Så gick vi på stan & på affärer som vanligt men hadde henne alltid i vagnen med sufletten uppe.
  • NathalieKristian
    I have a kid skrev 2009-05-16 08:05:24 följande:
    vecka 34 är är inte så mkt prematurt. Men som med alla nyfödda så ska man inte vara bland folk osm hostar osv.. då kan dom ju få rsMen min dotter föddes vecka 29+4 & vi visade då upp henne för folk osv då hon var på neo självfallet inte sjuka. Sen Så gick vi på stan & på affärer som vanligt men hadde henne alltid i vagnen med sufletten uppe.
    Ok... jo jag vet att man inte ska va bland folk som hostar/snoriga m.m.
    man är ju grymt nojig..
    men enligt läkarna på neo så ska de inte va så farligt att gå i affärer m.m. men som sagt klart man låter lill fisan ligga kvar i vagnen.
  • NathalieKristian

Vi prata mycke me läkarna ang rs för jag låg inne på isolering med min son pga de.
    men rs viruset är väldigt lågt nu o går ner mer mer enligt läkarna på neo intensiven...
    dom sa att de är en perfekt tid o få prematur barn just så här i april/maj o framåt

• NathalieKristian
    viseversa skrev 2009-05-16 07:48:51 följande:
    Min dotter är född i v 36 och räknades som prematur. men v 34 är ju tidigare som sagt var. vi var lite försiktiga med att träffa förkylda personer. men annars var vi inte så oroliga. hon var ju ionte extreemt tidig trots allt. tror det är okej att träffa folk. dom kanske inte behöver pussa henne på munnen. GRATTIS föresten.
    TACK
  • Katarina76

Vi har varit ganska hårda när det gäller smittorisken för vår dotter första tiden hemma.

Vi blev avrådda från att gå i större affärer och folksamlingar första tiden då vi kom hem. Där finns tyvärr luftburen smitta, så det räcker inte med att ingen får ta i henne. Men som du säger så är det en bra årstid nu och det går dessutom att fika utomhus om man är pigg nog att vilja träffa folk.

Släkt o vänner fick gott finna sig i att tvätta händerna när de kom på besök oavsett om de skulle hålla dottern eller inte. Sedan blev vissa förolämpade, men då fick de bli det. Hellre ett par extra veckor hemma och med extra handhygien, än att bli inlagda igen, tänkte vi.

Kram o lycka till!

Svar på tråden Våran Nova <3