• Sannann

Andranamn till Max Alexandersson

Hej!
    Vår son skall heta Max Alexandersson, men vi har inte kommit på någon andranamn...
    Vad tycker du, ska man ha ett andranamn?
    Uno är ett släktnamn som vi funderat på,
    Max Uno Alexandersson
    Kom gärna med andra förslag! eller kanske förslag på ett andranamn till...

• Svar på tråden Andranamn till Max Alexandersson
  • J e n n i e

Tycker att Max Uno Alexandersson låter jättefint!

• Mamma matte hustru

Varken jag min dotter eller mitt kommande barn har mellannamn varför ska barnen ha det och vad gör det för nytta..?

• J e n n i e

Ja.. Vår son heter Casper Karl-fredrik efter makens morfar. Tycker att det är en fin tanke att låta en äldre släktnings namn vandra vidare. Men alla gör som dom själva vill självklart

• ingrid79

Max Julian Alexandersson

• Friddan1989

Max Joakim Alexandersson

• Northen light

Max Elias Alexandersson. Men tycker också att Uno passar bra som mellannamn.

• tessum

Uno såklart! Ni har ju redan ett namn =)

Angående inlägg nr 2 så tycker jag att det är självklart att barnen ska ha mellannamn. Min sambo har inte det och det är många gånger jag har funderat på om hans föräldrar rökt något olämpligt när de "glömt" av det.

• Dixie

jag tycker det är trevligt med släktnamn som andranman (mellannamn är ju ett efternamn.....) så ta Uno!

• kikkan79

Jag personligen ville ha en son som skulle heta Max Viggen, men det blev en tjej så det namnet gillar jag och nu ska jag inte ha fler barn.

• Max Alexandersson

Hej jag heter Max Alexandersson, mitt andra namn är Johan, det är ett familjenamn från min Morfar. Tipps leta bland gammal släkt

Svar på tråden Andranamn till Max Alexandersson