• Madelenin

Positivt om igångsättning på KS Solna

Hej,

Jag hade blivit remitterad till Aurora-samtal på Danderyds sjukhus. Fick veta idag att de inte tar emot mig och en ny remiss har skickats till KS i Solna.

Ni som fött där, och gärna ni som blivit igångsatta där - hjälp mig!

Dela med er av vad ni tyckte var bra etc. Jag är väldigt förlossningsrädd och tänker på detta flera gånger om dagen trots att det är 15 veckor kvar...

Var väldigt inställd på Danderyds sjukhus och känner mig deppad över detta. Hjälp mig att bli lite gladare igen!

• Svar på tråden Positivt om igångsättning på KS Solna
  • Lilly Li

Hej!
    Ska också på Aurora-samtal på KS Solna, snart hoppas jag! Födde min dotter på Akademiska i Uppsala och inställd på att föda nästa där också men eftersom jag tillhör Danderyd eller KS var jag tvungen att välja nåt av dem. Valde KS eftersom det är ett större sjukhus med mer resurser än Danderyd.
    Följer tråden och hoppas att någon som varit där på Aurora och sen fått snitt eller igångsättning vill dela med sig!

Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig mer, dock!

• panzermensch

Har fött på KS solna och tyvärr inte nöjd. Inte heller när jag åkte in på koll med andra barnet där. Tyvärr.
    Däremot blivit igånsatt och fött på huddinge och södertälje och supernöjd BÅDA gångerna..

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • Madelenin

Gah!

Usch vad jobbigt. Jag hoppas verkligen att de tar en på extremt stort allvar om man får komma på samtal dit. Fan, jag var så inställd på Danderyd.

Finns det någon som har nåt gott att säga om KS?

• ia mia

Jag ska oxå på Aurora på KS inför nästa förlossning (BF i augusti). Vi födde där första gången och det slutade med akutsnitt och neo för tösen som blev sjuk. Jag är superglad att vi var på KS då (hade vi inte varit det hade lillan ändå behövts fraktas dit för hon var så dålig) och har valt det igen bara för att det har de resurser de har. Men om vi ska prata BB (inte förlossning eller neo för där är de suveräna på KS) så låg vi på specialavdelningen både på KS och senare på Danderyd och jag gillade Danderyd MYCKET bättre. Är väl en fråga om vad man prioriterar.. Hmm.. Märker att jag svamlar bort från ämnet hära..

Det jag ville säga var: Jag vill väldigt gärna oxå höra om hur det gått vid Aurora och framför allt igångsättning sen. Är det "svårt" att få eller lyssnar de på vad man vill? Förlåt TS att jag svamlade ut i din tråd..

• Madelenin

Nej svammla på! Man vill ju veta!

• ia mia

Ja, jag har ju iaf fött där.. Eller kommit in med värkar och blivit avbruten till ett akutsnitt. Men jag har ju träffat folk på de flesta avdelningarna man kan ha att göra med där om man ska föda och kan säga att de ÄR jättebra. Personalen på spec. mvc, förlossningen, operation, uppvak, och de flesta på BB var bra. Jag hade några sköterskor på BB som var heeelt värdelösa, tyvärr det ju dem man minns bäst, men de andra var bra. Och vill det sig illa.. så är personalen på neo världsbäst, de höll oss verkligen uppe när vi låg inne och det är delvis därför vi vill tillbaka oxå. Händer det något så är det där man vill vara.

Det är ju synd att man inte har något att jämföra med.. men jag vill ingen annanstans än dit iaf och skulle bli superdeppad om jag var tvungen att byta sjukhus (fattar lite hur du känner), så det är väl någon sorts betyg?

Svar på tråden Positivt om igångsättning på KS Solna