• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • Laplata

Badprinsessan: Gud vad roligt att höra! Grattis ännu en gång!! nu får du bar njuta av din underbara lilla flicka
    Kram

Hur går det för er andra? Hoppas ni hade en glad midsommar!

Själv har jag inte fått min mens tillbaka ännu men jag vet att jag hade min ÄL för nåon vecka sendan så mensen borde komma nästa vecka. DÅ har jag tänkt att börja med Rosenrot. Har någon av er testat det?

• Laplata

Hej, det var länge sendan någon skrev här! Hoppas att ni har haft en trevlig semest och är laddade för att fortsätta kämpa!

Själv kommer jag att ha min ÄL nästa vecka så jag hoppas att vi kommer att få kunna göra vår första FET! jag kommer ringa tidigt på måndag till HS ..men vi hoppas att inte ÄL kommer på Onsdag eller Torsdag!

• Lillmyggan

Hej hej!
    Här går det sådär, har haft två menser efter missfallet i maj. Förra mensen kom några dagar tidigare än "normalt" så jag väntar mens i slutet av nästa vecka. Ska ringa min gynläkare på måndag (hon är tillbaka från sem då), ska börja med pergotime för att ev förlänga tiden mellan ÄL och mens, tror det är det som har spökat för mig som mest.
    Ska prova det nån månad och sen får vi se om det blir ett nytt IVF senare i höst/vinter. Förutom att det kostar en jävla massa pengar eftersom man bara får ett gratisförsök här i norr så är det ju jävligt jobbigt psykiskt. Nu när man också vet vad man har att vänta sig. Men vi får väl se hur vi gör.
    Har försökt vila kropp och själ under sommaren och känner mig lite peppad att försöka igen.
    Hur går det för er andra?

• hoppas77

Lapplata: Stort lycka till nästa vecka! Jag håller tummarna för ÄL på rätt dag!! Själv väntar vi på att få starta korta protokollet i september (fullt på KS i aug ). Läkare har tidigare sagt till oss att vi inte får göra korta protokollet då jag lätt blir överstimulerad, men nu får jag tydligen det... Fattar nada... En veckas semester kvar sedan kommer jag vara inne här mer! Uppdatera gärna hur det går för er vännen! Många stora kramar

Lillmyggan: Kramar om dig! Vet hur det är att betala själva, då vi började den vägen. Väntetiden för gratisförsöken är så lång i Sthlm...

• hoppas77

Lapplata: Hur går det vännen? Är du lycklig ruvare nu? Håller tummarna! Kramar

• Laplata

Hoppas77: nej, tyvärr inte laben var inte öppen så de gjorde ingen behandlingar förra veckan..blev såå beskiven eftersom jag fick min Äl på Måndagen...nu får vi hålla tummarna att nästa ÄL inte hamnar på Onsdag eller Torsdag. Jag ska ringa igen när jag har fått min mens nästa vecka så jag får en mer detaljerad planering.
    HUr går det för er?

Lillmyggan: gud vad orättvisst att inte alla får samma antal försök!!..men hoppas allt går bra att ni lyckas vid nästa försök . Håller tummarna fö er!

• hoppas77

Laplata: Så tråkigt vännen!! Håller tummarna för bra ÄL nästa gång . Själva väntar vi bara. Får inte köra igång i aug då det är fullt på KS... Kram

• Laplata

ja, det är bara vänta!!..så tråkigt!! men det blir en bra höst för oss!! Håller tummarna för dig med!

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn