• J o Vs mor

Förvärkar

Nu har jag haft förvärkar i fem dagar, från och till. Mest till! Jag kunde inte få sova ens en gång. Fick komma till sjukhuset och få smärtlindring för att kunna sova en natt.

Efter dessa förvärkar känner jag mig verkligen inte i form för en förlossning som kommer göra ändå ondare. -Kom när det känns outhärdligt sa de på förlossningen.
    Jaha, men kan man gå då?

Min man hämtade mig såklart den dagen "jag sovit klart", men han kan ju inte bara vara hemma och vänta med mig.

Alltså, hur länge hade ni förvärkar?

• Svar på tråden Förvärkar
  • Modin

Jag hade förvärkar från v18 med första och 23 med andra.. Väldigt jobbet.. Men du känner när dom riktiga kommer för dom gör ONT... Ja mellan värkarna kan man gå, men inte under en värk.. MEn som sagt, du känner skillnaden... Ta de bara lugnt och slappna av bara.. Du klarar de..
    Jag va jätte räddpå min första förlossning, ja va bara 17 år.. Men man klarar de bättre än man tror.. Om du inte klarar av de så får du ju eda och då släpper allt.. Så som sagt, du klarar de.. Och du säger bara till på förlossningen att du är lite rädd och osäker.. Det är deras jobb att ta hand om dig.. :)

Lycka till..

• J o Vs mor

Tack, jag har också tappat aptiten helt, allt jag äter kommer upp igen.
    Äter därför bara nyponsoppa och youghurt.

Förlossningsvärkar är de de som känns i korsryggen?

• Modin
    J o Vs mor skrev 2009-05-13 10:11:47 följande:
    Tack, jag har också tappat aptiten helt, allt jag äter kommer upp igen.Äter därför bara nyponsoppa och youghurt.Förlossningsvärkar är de de som känns i korsryggen?
    Jo man tappar matlusten.. De gjorde jag oxå.. Ja du, de känns i ryggen men de behöver itne kännas där heller.. Med sonen hade ja bara ont i "tjejmagen" Men jag lovar att du känner skillnad.. Ja trodde inte heller ja skulle stå ut eftersom att förvärkarna gär ganska ont.. Men dom riktiga är kanske förvärkar gånger 3-4 kanske.. Så de känns..
  • Trisen

I vilken vecka är du? Jag är i v 38+1 och har haft förvärkar till och från i snart 4 veckor. Har nog kunnat sova för det mesta, men det har också hänt att de gjort så ont att jag varken kunnat gå eller prata. De värsta är att det lär kunna hålla på i flera veckor ännu. Så jag hoppas för din skull att du redan är kring bf...

• Trisen
    J o Vs mor skrev 2009-05-13 11:06:28 följande:
    40+3 bf 17/5
    Menar du 39+3? Annnars borde du väl haft bf för 3 dagar sen...? Hursomhelst så håller jag tummarna att din bebis vill titta ut snart
Svar på tråden Förvärkar