• Fiviva

kanske en jäkligt dum fråga...

Men tror ni chanserna att få gå tiden ut ökar om man har en annan pappa till nästa barn?

Tex, jag har fått två barn en i v 33 och en höll ut till v 37 men var tillväxthämmad.
    Jag har alltid sagt att jag vågar inte skaffa fler barn även om drömmen finns.
    Nu är jag strax skild två barns mor.
    Om jag nu skulle träffa någon mot all förmodan i framtiden som jätte gärna vill ha barn tror ni då att chanserna kan öka med en annan pappa till barnet.?

• Svar på tråden kanske en jäkligt dum fråga...
  • lillasmilla

Ingen aning... Spontant tror jag inte det, då det är DIN kropp som ska ge barnet näring och hålla kvar det i magen. Men, prata med läkare eller barnmorska, som har koll på läget!

• Neko

Jag tror det, det kan vara andra förutsättningar. Det kan också spela in att det gått en del år sedan din förra graviditet.

• pysen

Jag har ett barn, sonen föddes i 31+4.

Jag tror inte att pappan spelar någon roll i om barnet kommer för tidigt då varje graviditet är individuell, och då menar jag inte till dig utan till barnet och just den graviditeten. Om det finns orsaker som just din kopp påverkar så kan det ju säkert ändå ändras till nästa graviditet.

• Neko

Finns det inte immunfaktorer som kan påverka hur tidigt barnet kommer och de borde vara annorlunda om pappan är annorlunda.

• Mammatillmini2008
    Min kille föddes i vecka 24+4 eftersom jag fick havandeskapsförgiftning och läkare sa till mig efteråt att chansen att det skulle hända igen är MINDRE  med samma pappa till barnet och att risken ÖKAR med en ny pappa.
  • Bumblebina

Fast det finns ju forskning som pekar på att graviditetslängden är en genetisk fråga som bestäms av både mammans OCH pappans gener. Man har forskat på olika fårraser bla och kommit fram till att dräktighetens varaktighet blir ett genomsnitt mellan hanens och honans egna dräktigheter. Blev visst lite flummigt men hoppas du förstår... Så visst kan det bli annorlunda med en annan pappa...

• Bliglin

Nej, det tror jag inte. Beror iof kanske på skälet till den för tidiga förlossningen. Men oftast beror det ju helt på modern.

• Neko

Casiopeja,

Konstigt men det kanske kan fungera så också, dvs att nu har du vant dej vid den pappan och därför reagerar din kroppen mindre på honom. Har också hört att risken för hf minskar om man har mycket vanligt sex/oralsex innan så att kroppen får vänja sig, det borde ju vara samma sak ^^

Svar på tråden kanske en jäkligt dum fråga...