• Mötley Crüe

kompensation?

Ni som donerat ägg eller ska donera ägg, har ni fått någon kompensation för det? hur mycket?

• Svar på tråden kompensation?
  • 1814

Det är olika på olika sjukhus, så det beror på vart du vill donera. På Huddinge får man 4000 som ska täcka allt - inkomstbortfall + resor. (Mediciner osv får man förstås gratis)

• 1814
    1814 skrev 2009-05-11 20:18:51 följande:
    Det är olika på olika sjukhus, så det beror på vart du vill donera. På Huddinge får man 4000 som ska täcka allt - inkomstbortfall + resor. (Mediciner osv får man förstås gratis)
    * dvs inkomstbortfall + resor, inte minus det... förvirrat
  • Mötley Crüe

oki tack. men om man har blivit "uppraggad" som korsdonator och paret erbjuder en kompensation. vad kan vara rimligt då? får man trots det kompensation från akademiska?

• 1814

Vet ej, det har varit på tal förut här i forumet och ingen verkar veta... jag vet att det finns folk som gärna betalar för att få gå före i kön, men jag skulle aldrig göra så själv så jag vet inte hur det fungerar.

• Bispan

Jag vet att den svenska sjukvården är väldigt emot högre ersättningar/kompensationer till ägg-donatorer. Man vill helt enkelt inte att det ska bli en klassfråga.

Svar på tråden kompensation?