• NiniMe

Ni som haft löshår, blir man skallig efteråt?

Jag hade tänkt sätta i löshår eftersom jag blev så tunnhårig efter jag slutat amma.. Men saken e den att jag e gravid igen och jag hade tänkt sätta i löshår nu, (fläta i de), nu varna några mig att jag kommer bli skallig sen när dom tas av, blir jag de? Eller e de vad folk tror bara?!

• Svar på tråden Ni som haft löshår, blir man skallig efteråt?
  • snarret

Nejdå, det blir du inte :)

• drever

nä bara en dum fördom. därmot var noga att ta hans om löshåret annars kan du ha otur som mig att det trasslade in sin i mitt riktiga hår och var tuvngen klippa va en stor del.

• NiniMe
    snarret skrev 2009-05-11 13:11:58 följande:
    Nejdå, det blir du inte :)
    De va ju skönt o höra, jag saknar mitt tjocka fina långa hår och nu när man säger att man ska göra de så säger alla att man blir halvt flint sen, dom e nog avundsjuka på mig hahaha
  • NiniMe
    drever skrev 2009-05-11 13:13:33 följande:
    nä bara en dum fördom. därmot var noga att ta hans om löshåret annars kan du ha otur som mig att det trasslade in sin i mitt riktiga hår och var tuvngen klippa va en stor del.
    Hur menar du att ta hand om de? som vanligt eller, har hört man ska ta i sådant här hmm silkdroppar tror jag de kallas
  • drever
    NiniMe skrev 2009-05-11 13:14:46 följande:
    Hur menar du att ta hand om de? som vanligt eller, har hört man ska ta i sådant här hmm silkdroppar tror jag de kallas
    ja det beror på vad för löshår. Men ja borsta ordenligt igenom håret med sån borste somär gjrod för löshår. sätt upp i fläta när du sover, se till att håret torkar innan du lägger dig ordenligt ´, kan tyvärr bli lite unket och ev mögel om det ligger vatten hela tiden. Men nej sen ´är det gamla vanliga ja specialschampoo om håret kräver det , jag kunde ha vilket schampoo som hellst och färga och ha mig. det bästa är att ju att fråga dom sätter in det hur dom tycker man ska sköta just det löshåret. men silikon droppar är super huhvudtaget för hår så det kan man nog ha i löshår med så det håller sig mjukt
  • NiniMe
    drever skrev 2009-05-11 13:18:59 följande:
    ja det beror på vad för löshår. Men ja borsta ordenligt igenom håret med sån borste somär gjrod för löshår. sätt upp i fläta när du sover, se till att håret torkar innan du lägger dig ordenligt ´, kan tyvärr bli lite unket och ev mögel om det ligger vatten hela tiden. Men nej sen ´är det gamla vanliga ja specialschampoo om håret kräver det , jag kunde ha vilket schampoo som hellst och färga och ha mig. det bästa är att ju att fråga dom sätter in det hur dom tycker man ska sköta just det löshåret. men silikon droppar är super huhvudtaget för hår så det kan man nog ha i löshår med så det håller sig mjukt
    Aha tack för tipsen
  • Mrs Charles

Victoria Beckham var ju i tidningen i massa skriverier för längesen att hon hade fått kala fläckar efter sitt löshår, sedan dess har hon ju varit korthårig. Säkert därifrån hypen om att man blir flintis kommer ifrån. Men då får man tänka på att hon hade det konstant i fleera år . Så inte är det någon fara, bara man sköter det som man ska.

• PrettyGirl

Jag skulle nog ha limmat fast löshåret om jag hade tunt hår, risken att skarvarna syns är stora annars. Men har man VÄLDIGT tunt hår kan det vara svårt att sätta i löshår överhuvudtaget.

• Ariel o Melodys Mom

Jag hade rastaflätor med massor av inflätat löshår i en dryg månad. Tappade inget hår när jag tog bort det.

• Maac

Nä, man blir inte flint! Mitt eget hår blev riktigt bra tills jag tog av mitt löshår.

Däremot är det mycket jobb med att sköta löshåret. Svårare att reda ut och det måste redas ut ordentligt varje dag, måste torka ordentligt så det inte blir mögligt/surt, måste sova med fläta, jag duschade även med 2 flätor osv osv.

• Skallepeer

Tja de hände mig iallafall. Använde löshår i 4 månader, tog sedan bort det precis som frisören rekomenderat, och märkte då att ja hade en stor skallig fläck på ena sidan av mittbenan. Också mindre fläckar där håret var tunnare. Är ganska säker på att det var pga av löshåret, men kan ju också berott på stress? Tänker ändå tillägga att detta aldrig hänt mig tidigare oberoende hur stressad jag varit.

• Tizzlan2

Löshår kan ju orsaka traction i hårrötterna så håret lossnar. Det är inte bara Beckham som fått kala fläckar, flera andra kändisar har fått det med, som Fergie och Spears. I värsta fall kan det bli permanent om det ärrar hårsäckarna.

Jag hade löshår en gång för många år sen nu och när jag tog ut det följde det med drivor av mitt egna hår som var inflätat och fastlimmat i löshåret. Som tur var fick jag inga kala fläckar men jag ville inte sätta i löshår igen och det har jag inte gjort heller.

Det var även jobbigt att sköta om. Det var liksom inte värt besväret.

Svar på tråden Ni som haft löshår, blir man skallig efteråt?