när lägger sig era 14 åringar?
Min son lägger sig 21.30 är de för tidigt?
Han går inte att få upp på mornarna.
Min son lägger sig 21.30 är de för tidigt?
Han går inte att få upp på mornarna.
Min dotter på 13 lägger sig 21:30-22 ungefär...läser en stund innan hon somnar.. hon går alltid upp själv på morgonen.
Jag tror det beror på vem personen är, hur mycket sömn hon/han behöver. Mina lägger sig aldrig före 23. De är nattdjur, men de kommer tack o lov upp ändå utan gnäll på morgonen! Mina är 11, 14 o 16 och dessa vansiniga tider har de alltid haft. Även om jag stoppat dem i säng har de aldrig lagt sig attt sova före 23. Vissa är bara trötta på kvällen andra inte. Tror inte man skall bry sig så mycket om hur andra gör, så länge det fungerar för sina där hemma är det viktigaste.
När jag var fjorton skulle jag vara inne nio i säng tio men fick läsa eller kollapå tv tills jag blev trött nog för att sova... Hade ju tv:n i mitt rum så...
Min son som fyller 14 i juni lägger sig vid 22-23 på skolkvällarna, jag tycker egentligen det är för sent men han har aldrig försovit sig och jag har heller aldrig behövt väcka honom. Han sköter det själv till punkt och pricka och eftersom det passar mig rätt bra då jag jobbar mkt kvällar och inte kommer hem förrän 22 så tycker jag det är okej. Det gör ju att vi hinner vi få en soffstund tillsammans framför 22-nyheterna. På helgerna umgås han i ett större gäng med killar från klassen (de är förövrigt klassens mkt skötsamma plugghästar) och LAN:ar eller har filmkvällar/nätter och då kan de vara uppe till det ljusnar och sova bort hela dagen. Detta är såklart inte alltod helt uppskattat av oss vuxna men vi har ändå kommit fram till att vi iaf vet då var de är och att någon av oss föräldrar alltid finns i närheten.
15 åringar som lägger sig kl 22.00 ? är ni inte kloka ? låt ungen var uppe hur länga han vill på helger och lov bara han kommer i tid till skolan ? kl 21.30 för fjorton åringar e ju misshandel !
jag fick nog uppe hur länge jag ville, men jag och mina syskon har alltid varit kvällströtta så mamma har aldrig haft det problemet... Jag somnade runt 21, har typ aldrig kunnat se ett helt tv-program som börjar efter 21
min dotter som nyss fyllt 15 lägger sig när hon vill. Huvudsaken är att hon då det är skola kommer upp själv utan att jag behöver säga till. Har hänt nån gång att hon försovit sig (hon går upp 6) och nästan missat bussen men dom gångerna har mobilens ( som hon har som väckarklocka) batteri dött under natten.
Oftast lägger hon sig vid 22 då det är skola. Och senare på helger ibland ganska sent. Men regeln är att även på lov om vi ska åka nånstans typ bada som vi oftast kommer på på morgonen, vill man med så ska man inte vara grinig för att man är trött om man åker med
min 12 åring går nånstans och mellan 21-22 och lägger sig och 15 åringen vid 22 dom går själva och lägger sig vi säger inte till.
Dom små lägger sig vid 19-20 (dom är 4 och 6 år)
samt 15 månaders somnar vid 21 så jag har ganska bra.
Min 12 åring ska vara i säng 21 30 men han somnar långt därefter
helger och lov får han vara uppe hur länge han vill
min särbos 14 åring lägger sig då han vill
särbon säger att de e okej de e sommarlov...
han e ute hur länge han vill
sover hur länge han vill
gör precis som man vill
jag tycker inte att de e okej
Mina barn 15 och 16 år ska vara på sina rum från kl 22.30 på vardagar när det är skola sen vad de gör därinne är upp till dom men då vill jag ha lugn och ro. På helgerna lägger de sig väl runt kl 3-4 på morgonen. Det enda kravet jag har då är att de ska gå upp ca kl 10 på morgonen.
14-åringen lägger sig när hon vill. Det betyder att hon lägger sig mellan 21 och 01 under skolveckan och mellan 01 och 04 nu under sommarlovet. Och ja, visst sover hon fram till lunch nu på sommaren!
jag är själv 14 år och går och lägger mig runt 23:00-23:30 på vardagar. går sedan upp runt 07:00. På helgen går jag och lägger mig senast 4 på morgonen då ja brukar hänga med kompisar och snacka med folk. sover dock till 1-2 på dagen sen
Om han inte vaknar så är det väl en jeffla usel tid?
Om han inte kommer upp så är nog det en bra tid. Min nu 16 åring la sig 22 men hade inga problem att komma upp. Min snart 13 åring lägger sig 21 men ibland får hon lägga sig 20.30 för hon är så trött på morgonen. Detta är tider som det ska släckas och sova vill de ligga och läsa så får de göra det innan.